Senaste nytt

Flyg till 20 Finnair destinationer under 2012, tjäna 100.000 poäng

Miami flygs i samarbete med AA via LHR eller JFK. Finnair hade tidigare en reguljär rutt nonstop till MIA, tror att dom la ner den 2004 eller 2005.
Boston har som sagt tidigare varit en sommardestination med en "charterkärra" 757

Och här är den kompletta listan på destinationer. Någon som vågar ge sig på utmaningen? :) Bara i Finland finns 21 destinationer, lätt som en plätt... :p

Finland:
Enontekiö
Helsinki
Ivalo
Joensuu
Jyväskylä
Kajaani
Kemi
Kittilä
Kokkola-Pietarsaari
Kuopio
Kuusamo
Mariehamn
Oulu
Pori
Rovaniemi
Savonlinna
Tampere
Turku
Vaasa
Varkaus

Jag vill poängtera att AY flyger själv bara till följande destinationer:
Helsinki, Joensuu, Kuusamo, Kuopio, Oulu, Rovaniemi

Resten av destinationer flygs av FlyBe och flygnummer är AY8XXX och räknas inte med. T.ex. Norrköping flygs av FlyBe och med flygnummer HEL-NRK AY8339 och NRK-HEL AY8342. Enligt information "Applies only to flight operated by Finnair (including AY3000 series flights operated by Flybe" så bara AY3XXX avgångar räknas med som flygs av FlyBe så inte så många destinationer kvar till slut...

Tycker att tanken är bra men kräver ganska mycket från kunden att förstå vilka flyg räknas med... :confused:

Finnair har väl förresten även tidigare flugit till Boston under sommarhalvåret?

Sommaren 2005 flög Finnair HEL-BOS med mellanlandning och passagerarpåfyllning på NYO. Var ett knapptryck från att testa denna ytterst prisvärda transatlantiska rutt. Möjligen fortsatte satsningen även sommaren 2006, men sedan dess tror jag inte jag sett denna lite udda rutt.

Var väl samtida med Malaysians ARN-mellanlandning med PAX-påfyllning för rutten KUL-EWR?

Inte jag... men jag satt och räknade på möjligheten:

HEL och ARN får man ju vare sig man vill eller ej, Bromma likaså..
Säg att jag klipper fem destinationer i tjänsten normalt sett, och med en förstående chef kan ta två-tre till i tjänsten (ex London från Stockholm via Helsingfors) så man når 10 på det "betalda resandet" så skulle 10 destinationer till generera 100k poäng. Om man värderar en poäng till 10 öre så skull varje destination så att säga ha ett värde på 1000kr, dvs det finns marginellt värde i att göra ett försök.

Hade jag varit baserad i Helsingfors så hade jag definitivt gjort ett försök.

Det jag saknar för kampanjens skull är en räknare på kontot som visar hur man ligger till i tävlingen. Räknades min fluight till Bromma exempelvis? Jag vet inte, och osäkerheten kring detta gör att jag avstår.

Toppen