Senaste nytt

Fly the Dog Friendly Skies?

Det tror jag inte. @Jensik stötte på en rejäl jycke i SK Business för ett tag sedan.
d86f7786ed2e4398d61635818a5a1c63.jpg
3f249b8f188df46b729ee7840473d96b.jpg
17268e226018ef184c720d2526fc0eca.jpg

Yes, denna Weimaraner hade plats 2A hem från LAX med SK940 i juni förra året. När matte lämnade stolen, gick Zeldha på en liten tur i kabinen! Skön hund - hon skällde ut min kollega vid bagagebandet - inte mer än rätt då han åkte SAS Goapa!

Har aldrig fattat det där med emotional. Ringer man sas och säger "Hej jag är flygrädd, måste ha med min hund på resan"?

Har aldrig fattat det där med emotional. Ringer man sas och säger "Hej jag är flygrädd, måste ha med min hund på resan"?
En dom i usa där flygbolagen är ålagda att tillåta djur där innehavaren har läkarintyg på att de behöver ha med djuren som ”emotional support”. Gäller alltså resor som utgår från usa.

Ah okej. Så om tex man bokar en SAS resa i C Lax-Arn-Lax och har ett sådant intyg så måste SAS följa detta domslut? Och iom det indirekt bryta mot sin egna "regel" inga djur i Businessklass kabinen?

En dom i usa där flygbolagen är ålagda att tillåta djur där innehavaren har läkarintyg på att de behöver ha med djuren som ”emotional support”. Gäller alltså resor som utgår från usa.

Ah okej. Så om tex man bokar en SAS resa i C Lax-Arn-Lax och har ett sådant intyg så måste SAS följa detta domslut? Och iom det indirekt bryta mot sin egna "regel" inga djur i Businessklass kabinen?
Precis, iallafall på Lax-Arn. Hur det är på Arn-Lax vet jag inte.

Toppen