Canadien
Medlem
jo så är det, de drar tillbaka poängrabatten om man säger upp kortetVadå? Måste man ha kvar kortet när man reser? Inte för att jag tänkt säga upp men låter ju konstigt.
jo så är det, de drar tillbaka poängrabatten om man säger upp kortetVadå? Måste man ha kvar kortet när man reser? Inte för att jag tänkt säga upp men låter ju konstigt.
Har SAS alltså koll på att ens kort sägs upp och drar bort rabatten på redan bokade resor?jo så är det, de drar tillbaka poängrabatten om man säger upp kortet
Om det är sas eller mastercard som har koll låter jag vara osagt. Men sådana är reglerna man godkänner när man skaffar kortet.Har SAS alltså koll på att ens kort sägs upp och drar bort rabatten på redan bokade resor?
"Med Premiumkortet får kontohavaren särskilda förmåner hos SAS. För att kunna utnyttja förmånerna krävs att Premiumkortet är giltigt vid tidpunkten för beställning av bonusresan såväl som vid genomförandet av bonusresan."Vadå? Måste man ha kvar kortet när man reser? Inte för att jag tänkt säga upp men låter ju konstigt.
Hjälp..
Jag har bokat bonusresa med FlyPremium (+ SAS-kampanjen) bokad som genomförs i oktober 2019. Hade tänkt säga upp mitt FlyPremium innan det förnyas i September 2019. Vad händer med den bokade bonusresan? Enligt tidigare kontakt med SEB:s kortsupport så försvinner FlyPremium-förmånen, MEN försvinner även de redan bokade resorna som drar nytta av förmånen?
Ja, det finns inget krav på att man själv som kortinnehavare ska resa.Går det att boka biljett till syskon utan att man själv reser?
Tack för snabbt svar!Ja, det finns inget krav på att man själv som kortinnehavare ska resa.
Skulle vara roligt att höra om "Fly Premium" är något som ni använder mycket? Har haft högsta nivån ett tag, men än så länge bara uppgraderat bonusresor från Go till Plus inrikes. Har ett SAS Amex Elite också med 1-2 vouchers per år. SÅKLART olika beroende på hur man reser, men vill få lite känsla om det är värt att ha kvar.![]()