Hjälp..
Jag har bokat bonusresa med FlyPremium (+ SAS-kampanjen) bokad som genomförs i oktober 2019. Hade tänkt säga upp mitt FlyPremium innan det förnyas i September 2019. Vad händer med den bokade bonusresan? Enligt tidigare kontakt med SEB:s kortsupport så försvinner FlyPremium-förmånen, MEN försvinner även de redan bokade resorna som drar nytta av förmånen?
(för bakgrund till varför jag ska sluta med MC-kortet: http://www.businessclass.no/forum/t...-att-”byta”-reseprofil-och-därmed-kort.96923/ )
Om det är tydligt i T&C så får någonstans gärna länka det.Nej, de drar extra poäng. Det vet jag av egen erfarenhet, det var i alla fall det som hände mig.
SAS plus bokad t/r Europa, 30000 poäng.
Jag sa upp kortet, och tänkte inte på den kommande resan. Strax därefter, men innan resan, så drog SAS 20000 poäng extra, vilket motsvarade flypremium-rabatten. Detta var triggat av att kortet blev uppsagt.
Har för mig att det ganska tydligt i T&C.
Om det är tydligt i T&C så får någonstans gärna länka det.
Låter ytterst märkligt att man efterdebiteras för något sådant.
Därmed flaggar jag mig själv som extremt förvånad, enligt tidigare inlägg. Men det verkar onekligen vara så :/
@Isak21 tack, jag är bara glad att egna erfarenheter kan hjälpa andra.
Men om du säger upp kortet efter din resa är genomförd, så får du åter kortavgiften för den del av året som du då inte utnyttjar. Du skrev väl nytt kortår från september? I så fall får du tillbaka större delen av kortavgiften, om du säger upp den efter resan i oktober.