Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Behövver BCs hjälp att tänka. Jag har nått högsta nivån vilket betyder obegränsat business till go-priser. Om jag köper 120k poäng (jag 60 och min fru 60) får vi en business med sas utanför europa. Dessutom får vi 4800 poäng för transaktionen, samt spend på vårt elitekort. Då kan man i princip alltid köpa en business med sas för max 24000kr. Finns det en hake?

Enligt T&C på sidan för att köpa extrapoäng:
  • En medlem kan till sitt konto köpa, eller från en annan medlem ta emot högst 100 000 Extrapoäng per
https://points.flysas.com/page/terms

ja exakt men det kostar 12000 SEK att köpa 60k poäng, så om man har Fly Premium högsta nivån så kan man "köpa" sig en businessbiljett för 12000 SEK per person? Till New York, vad ligger businessbiljetterna på som billigast? 16-18 tusen kr?

Precis, så har man ett konto med frun så kan bägge köpa 60k var och på så sätt åker man business för 12 000 SEK var om vi leker med tanken att man vill betala cash. Någon som kan berätta vad business kostar cash normalt sett till USA / Asien? 18?

Precis, så har man ett konto med frun så kan bägge köpa 60k var och på så sätt åker man business för 12 000 SEK var om vi leker med tanken att man vill betala cash. Någon som kan berätta vad business kostar cash normalt sett till USA / Asien? 18?
30’ T/R är ett riktmärke för tex NY
Hong Kong kan ibland landa på 40’+.

Det tillkommer flygskatt mm. Sist betalade jag 678:- till New York. 12678sek i C är oavsett ett kanonpris. Jag har dock lyckats åka i betald C på *A för liknande pris på sommaren. Föredrar dock SAS i C framför Lufthansa/Swiss/United business som jag testat.

Ett större problem är tillgängligheten på två platser i C om man måste åka exakta datum.

Självklart en toppförmån dock och den jag har mest glädje av med toppnivån på Fly Premium.

Jag har "+200 000 SAS Plus/Business Världen - Obegränsat"som nivå på mitt Fly Premium. Hur blir det om jag ska boka en resa i Plus MMX-ARN-ORD, 80 000p eller 60 000p?

SAS hemsida visar 80 000p vid bokning men borde väl vara 60 000p med min nivå? Har försökt hitta i tråden här utan resultat och även i villkoren för SAS MC Premium. Ber om ursäkt om det varit uppe tidigare och jag helt enkelt missat det i sökningen.

Toppen