Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Jag bokade tidigare i dag. GO til NY, C tillbaka från Boston. Stod att det kostade 80’ hela vägen men på kontot hade bra 60’ dragits...

I villkoren står det
  • Fly Premium nivån beräknas månatligen per den sista dagen i månaden.
Någon som vet hur man kan räkna ut vad man tjänat de senaste 12 månaderna på ett enkelt sätt? Om jag har räknat rätt så borde jag nå den högsta nivån nu i slutet av februari.

@gneken läs bakåt i tråden. Frågat och besvarat många gånger förr.

Bäst och enklast är att ringa in till SAS kundtjänst och be om uppgifterna. De har något sätt att se detta själva, alternativt skicka frågan vidare och du får svaret på mail dagen efter.

Det smidigaste sättet är att ladda ned Masterdcard premiums app (jag har iPhone så kan bara gå i god för den) och kika själv. Går att se direkt :)

Funkade det? Kommer förmodligen upp till högsta nivån när poäng från Amex och SAS MC kommer in.

Edit: Ringde in till SAS och om jag förstod det rätt (väldigt svårt med danska), så kunde man inte applicera i efterhand. Man kan inte heller få rabatten om man bokar i olika klasser, men om jag minns rätt så är det andra som ringt in och kunnat få rabatten i olika klasser?

Edit 2: Ser att vissa har provat med classic sidan, hur applicerar man flypremium där? Verkar inte finnas på samma sätt som på den nya.

Jag bokade fyra biljetter till USA i business dit och Plus hem för några veckor sedan. Det fungerade inte på nya sidan men på Classic.

Har även tidigare bokat om en awardbokning i Go till Plus, även den till USA. Jag ringde SAS och han som hjälpte mig höll platserna i Plus innan han bokade av Go-bokningen. Så egentligen var det en avbokning och sedan en ny bokning.

• Gilla
Reactions: Gus
Jag bokade fyra biljetter till USA i business dit och Plus hem för några veckor sedan. Det fungerade inte på nya sidan men på Classic.

Har även tidigare bokat om en awardbokning i Go till Plus, även den till USA. Jag ringde SAS och han som hjälpte mig höll platserna i Plus innan han bokade av Go-bokningen. Så egentligen var det en avbokning och sedan en ny bokning.
Hur applicerar man fly premium på Classic sidan? Får inte fram några kampanjer eller något liknande.

Jag är EBS vilket kanske gör att jag har tillgång till sämre kundtjänst.

Jag är också silver och det fungerar på classic.sas.se. Prova book.flysas.com annars för det var där jag hamnade.

Rabatten appliceras automatiskt. Jag behöver inte göra någonting.

Om jag loggar in och väljer datum och avreseort och destination så kommer en månadskalender upp. När jag har valt specifika datum så kommer alla avgångar för den dagen upp. Om jag väljer GO + GO så kostar det 60000 poäng ute till högerspalten. Om jag väljer Biz ut och Plus hem kostar det också 60000. Den uppdaterad automatiskt i detta steget. Där finns även en ruta i högerspalten där det står specialkampanj tillgänglig. Däremot behöver jag inte aktivt välja rabatten så som man behöver på vanliga sas.se

@gneken, precis som @Borje L skriver ovan så behöver man inte aktivt välja rabatten själv. Se nedan screenshot på steget där man väljer flyg, så ser det ut om jag väljer Plus på både ut- och hemresa inrikes.
Screen Shot 2018-03-04 at 12.27.10.png

Jag tror jag eventuellt vet vad problemet för mig än. Har inte nått högsta fly premium nivån än. Men borde ändå få rabatt på PLUS tycker man?

Tar jag PLUS och PLUS får jag 60000p Tar jag PLUS och BUSINESS förväntar jag mig 80000P men får 90000PSkärmavbild 2018-03-04 kl. 12.44.10.png Skärmavbild 2018-03-04 kl. 12.50.18.png

SAS webbsidan inte stödjer FlyPremium rabatt när man väljer olika kabinklasser på utresan och på hemresan.

Toppen