Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Är det någon som kommer ihåg att de någonsin har läst (någon annanstans än här) om att det funnits en begränsning att resorna måste starta från Skandinavien? SAS hävdar med bestämdhet att det har funnits en sådan regel men att den ändrades under november, medan Mastercard hävdar att det inte har funnits en sådan regel.

Det har funnits. Den ändrades som du säger nyligen

Förbrukas poängen om man använder Fly Premium? Eller innebär t.ex. 200k+ poäng att man har obegränsat med antal gånger man kan använda Fly Premium?
Jag kommer att ha samlat in ett visst antal poäng som jag ämnar att förbruka när jag triggar mina 2-4-1 vouchers. Kommer möjligheten att förbruka Fly Premium försvinna då?

Nej, så fort du når 200k poäng har du högsta Flypremium i 12 månader framåt.

Förbrukas poängen om man använder Fly Premium? Eller innebär t.ex. 200k+ poäng att man har obegränsat med antal gånger man kan använda Fly Premium?
Jag kommer att ha samlat in ett visst antal poäng som jag ämnar att förbruka när jag triggar mina 2-4-1 vouchers. Kommer möjligheten att förbruka Fly Premium försvinna då?

Det är poängen som är intjänad de senaste 12 månader som avgör. Om de sen är använda och du har 0 på kontot spelar ingen roll (förutom att du saknar poäng att resa för). :D

Men alltså, hur har du tänkt dig dra in alla dessa poäng? Från det du har skrivit så känns det som att du kommer ha svårt att bränna två 2-4-1 vouchers på vettigt sätt. Om du inte omsätter flera miljoner så är det väldigt svårt att dra in tillräckligt med poäng via kreditkorten i Sverige för att det ska bli någon stor poängskörd.

Finns ju flera olika saker man kan göra för att ganska lätt få ihop ett bra startkapital av extrapoäng.
Tex avis dealen 10.000poäng för ca 750kr
Fortum 13.000 poäng
Signa upp amex elite via invite 18.000 poäng (?)
Bjuda in polare/släkt till Amex 12.000/18.000 poäng
Bjuda in polare/släkt till Billhop och betala räkningar fritt och få poäng...
Ja, det finns många olika sätt.

Men, man kan ju faktiskt tycka att ass in the seat bör tillföra mest poäng. Tyvärr så ser det ju ut som det gör med alla olika driver, erbjudanden om poäng hit och dit.

Men alltså, hur har du tänkt dig dra in alla dessa poäng? Från det du har skrivit så känns det som att du kommer ha svårt att bränna två 2-4-1 vouchers på vettigt sätt. Om du inte omsätter flera miljoner så är det väldigt svårt att dra in tillräckligt med poäng via kreditkorten i Sverige för att det ska bli någon stor poängskörd.

Toppen