Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Kolla så att rätt summa verkligen dras. Råkade ut för att rabatten stod med men det drogs ordinarie poäng pris
För mig drogs de 12k som det skulle kosta, stämmer både i historiken och totalsaldot.

Edit: Ska tillägga att jag bokade via classic-sidan då jag inte kan logga in på den nya längre... Det kanske är något som skiljer sig åt där

Kanske just detta som avses med följande från https://saseurobonusmastercard.se/korten/korttjanst/fly-premium/ , väldigt bra i så fall!
"Vi utvecklar och uppgraderar kontinuerligt Fly Premium konceptet och enligt planerad utveckling kommer det att per oktober 2017 vara möjligt att:
  • kombinera Fly Premium med andra erbjudanden"

Låter väl inte så troligt att de infört nya funktioner utan att först fixa allt som är fel, t.ex så det fortfarande 12.000 t/r till Hamburg.

Det kanske har varit sådär hela tiden men det har inte varit några Points Bargains sedan
kortet kom så ingen har vetat om det.

Last edited:
Låter väl inte så troligt att de infört nya funktioner utan att först fixa allt som är fel, t.ex så det fortfarande 12.000 t/r till Hamburg.

Det kanske har varit sådär hela tiden men det har inte varit några Points Bargains sedan
kortet kom så ingen har vetat om det.
Tvärtom ganska låga odds på det skulle jag säga med tanke på hur lanseringen av hemsidan sköts... Men det är möjligt som du säger att funktionen funnits där hela tiden, det spelar ju ingen egentlig roll.
Hur som helst är det sweet att point bargains verkar gå att kombinera med fly premium!

Kan man flyga domestic och använda fly premium? Vägrar fungera GOT-ARN
Har du valt MCP rabatten först?

Det fungerar för mig i alla fall.
Screenshot20170926 02 SK.png

Nu har även min status förlängts, men saldo är fortsatt fel.
Min status är fortfarande till 2018-07-31 (borde vara 2018-08-31), och saldot stämmer inte. Jag har nu högsta nivån inom räckhåll, men det vore ju bra att veta hur de kommit fram till saldot som visas, och/eller om det är det som används för faktisk beräkning av nivån. Behöver kanske göra en extrapoäng-run för att komma i mål nu när jag har chansen.

Min status är fortfarande till 2018-07-31 (borde vara 2018-08-31), och saldot stämmer inte. Jag har nu högsta nivån inom räckhåll, men det vore ju bra att veta hur de kommit fram till saldot som visas, och/eller om det är det som används för faktisk beräkning av nivån. Behöver kanske göra en extrapoäng-run för att komma i mål nu när jag har chansen.
Du kan kolla ditt SAS EuroBonus konto 11-12 månader bakåt.

Sedan är det så om du har tjänat t ex 5.000 poäng under aug 2016 och 6.000 poäng under aug 2017, är nettoökning endast 1.000 poäng, inte 6.000 poäng.

Du kan kolla ditt SAS EuroBonus konto 11-12 månader bakåt.

Sedan är det så om du har tjänat t ex 5.000 poäng under aug 2016 och 6.000 poäng under aug 2017, är nettoökning endast 1.000 poäng, inte 6.000 poäng.

Fast problemet är ju det motsatta, att det inte går att se hur Fly Premium saldot beräknats.
Efter 3 månader får man inte bättre svar än detta:

Som det är nu så måste det ordnas på en teknisk nivå och så fort allt är ordnat så kommer det ske en körning som kommer att åtgärda de fel som förekommer.
Jag vill dock åter igen informera att detta har högsta möjliga prioritet för att SAS att ordna.

XYZ
Traveler Consultant
SAS Sales and Service

Toppen