Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Instämmer helt i detta. Det konstiga är ju att vissa verkar ha fått sin status förlängd men inte alla....

Jag kan inte påminna mig någon sådan kommentar?
däremot har jag fått intrycket att datumändring sker när det samtidigt sker byte av nivå,

Om du kommer upp på en högre nivå i september gäller statusen till september
ligger du kvar på samma som förre månaden händer inget.

(om det är så det ska vara är en annan sak)

Last edited:
däremot har jag fått intrycket att datumändring sker när det samtidigt sker byte av nivå,

Fick samma besked när jag ringde eurobonussupporten.

Är det någon som vet om det är meningen att Fly Premium ska funka på WF-flighter?
Hur jag än gör så lyckas jag inte få till en GOT-KKN med rabatt så fort WF är med i bilden... jag skulle ju visserligen kunna boka omvägen med extra ben via ARN eller CPH, men tiderna blir helt kass då.
Jag har då inte lyckats få med Widerøe när jag testat. Vilket är synd eftersom Oslo ska föreställa en av SAS hubbar

• Gilla
Reactions: ekf

Ok, jag hade för mig att de hade fungerat för någon tidigare i tråden, men jag kan ha fel. Oavsett det, så är ju villkoren glasklara, om man bibehåller sin status ska den förlängas varje månad. Detta fungerar inte i dagsläget och bör åtgärdas.

Om vi förutsätter att nuvarande system fortgår och att jag exempelvis taktar ackumulerat 200000+ fram till januari 2018 (och sedan reser/spenderar mindre) så kommer giltigheten ligga kvar på 2018-06-30. Att sedan försöka ta diskussionen i juni 2018 att man har "rätt till" ett halvår till kommer sannolikt bli omöjligt.

Man kanske borde ta en screenshot ibland för att kunna bevisa sin nivå då det blir aktuellt.
Min period har inte heller förlängts .

Om man har tjänat (sammanlagt) t ex 7.000 poäng i juli 2016 och tjänat 8.000 poäng i juli 2017, då är nettoökning +1.000 poäng för att räkna kvalificeringsnivån. Inte +8.000 poäng.

och sedan vet jag inte om avbokade bonusresor räknas som "intjänade poäng" även om det står så på SAS EuroBonus kontoutdraget.

• Gilla
Reactions: ekf
Ok, jag hade för mig att de hade fungerat för någon tidigare i tråden, men jag kan ha fel. Oavsett det, så är ju villkoren glasklara, om man bibehåller sin status ska den förlängas varje månad. Detta fungerar inte i dagsläget och bör åtgärdas.

Ja det står ju såhär, men att få någon att åtgärda något eller ens förstå att något är fel...

• För varje månad som Fly Premium nivån bibehålls förlängs möjligheten att boka bonusresor på denna nivå med tillsvarande tid

Det behöver ju inte vara fel, kan vara annorlunda implementerat än vad de flesta förväntar sig. D v s, om man ligger över gränsen i 6 mån så händer inget, men glider man under månad 7 så uppdateras giltighetstiden till 11 mån framåt. Samma ifall man håller nivån hela året, när den gamla förfaller så förnyas 12 månader. Resultatet i praktiken blir det samma, alltid 12 mån framåt, men visuellt syns det annorlunda.

När det kommer in poäng på Eurobonuskontot uppdateras Fly Premium saldot nästan omedelbart
men inte med rätt summa, häromdagen fick jag in 2812 extrapoäng och 2812 baspoäng för flyg
men Fly Premium saldot ökade bara med 2893 poäng.

Toppen