Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Det uppdateras helt klart löpande, alla nya transaktioner som kommer in på mitt eurobonuskonto dyker också upp i FlyPremium-saldot på mastercard, det är bara det att det saknas en 110k poäng...
Vi pratar inte om poäng, mina poäng har också uppdaterats löpande. Dock har giltighetstiden på nivån inte uppdaterats de månader jag fortsatt att kvalificera. Det står såhär i villkoren:

För varje månad som Fly Premium nivån bibehålls förlängs möjligheten att boka bonusresor på denna nivå med tillsvarande tid.

Är det någon som vet om det är meningen att Fly Premium ska funka på WF-flighter?
Hur jag än gör så lyckas jag inte få till en GOT-KKN med rabatt så fort WF är med i bilden... jag skulle ju visserligen kunna boka omvägen med extra ben via ARN eller CPH, men tiderna blir helt kass då.

Har det hänt något med giltighetstiden på er nivå nu under månadsskiftet? Min har inte uppdaterats utan ligger kvar på samma som tidigare, trots att appen visar över 200.000 poäng intjänade de senaste 12 månaderna.

Har det hänt något med giltighetstiden på er nivå nu under månadsskiftet? Min har inte uppdaterats utan ligger kvar på samma som tidigare, trots att appen visar över 200.000 poäng intjänade de senaste 12 månaderna.
Nej, det verkar inte vara implementerat så att det förlängs varje månad. Troligen kollas det bara av när man faller under / kommer över gränserna samt när giltigheten går ut. Spelar det någon roll för dig?

Nej, det verkar inte vara implementerat så att det förlängs varje månad. Troligen kollas det bara av när man faller under / kommer över gränserna samt när giltigheten går ut. Spelar det någon roll för dig?

För tillfället har det ju praktisk ingen betydelse. Men eftersom det meddelats att statusen skulle förlängas löpande, så hade man ju förväntat sig att så skulle ske. I fall intjäningen av någon anledning skulle minska framöver så vill man ju ha så lång giltighetstid som möjligt.

Jag funderar t ex att kreditera till United eller AA efter att jag nått EBG. Då kan det hända att jag får en dipp i intjäningen som kommer att ligga och släpa.

MrDollar skrev:
Såg detta på SAS EuroBonus Mastercards hemsida:

SAS MC Premium skrev:
Vi utvecklar och uppgraderar kontinuerligt Fly Premium konceptet och enligt planerad utveckling kommer det att per oktober 2017 vara möjligt att:

boka standard bonusresor som enkel resa

boka en retur bonusresa med exempelvis SAS Go vid utresa och SAS Plus vid hemresa

boka en bonusresa som tillåter hemresa från annan ort än den vid utresan. Exempelvis utresa från Köpenhamn till New York och hemresa från Boston till Köpenhamn

Bra att de (hoppas) får ordning på dessa saker som borde vara självklarheter.

SAS MC Premium skrev:
kombinera Fly Premium med andra erbjudanden

Blir intressant att se vad de menar med detta. Jag förutsätter att det fortfarande inte kommer att gå att kombinera FlyPremium med Amex 2-4-1 (även om det skulle vara OK från FlyPremiums håll så tror jag väl att Amex har något villkor om att en voucher inte kan användas tillsammans med annat erbjudande). Däremot så kan man ju hoppas att det alltså kommer att gå att applicera FlyPremium när de har PointsBargains och andra typer av rabatter på poängresor i Go.

Blir intressant att se vad de menar med detta. Jag förutsätter att det fortfarande inte kommer att gå att kombinera FlyPremium med Amex 2-4-1 (även om det skulle vara OK från FlyPremiums håll så tror jag väl att Amex har något villkor om att en voucher inte kan användas tillsammans med annat erbjudande).
Varför skulle Amex bry sig om detta ?

/Andreas

För tillfället har det ju praktisk ingen betydelse. Men eftersom det meddelats att statusen skulle förlängas löpande, så hade man ju förväntat sig att så skulle ske. I fall intjäningen av någon anledning skulle minska framöver så vill man ju ha så lång giltighetstid som möjligt.

Jag funderar t ex att kreditera till United eller AA efter att jag nått EBG. Då kan det hända att jag får en dipp i intjäningen som kommer att ligga och släpa.

Instämmer helt i detta. Det konstiga är ju att vissa verkar ha fått sin status förlängd men inte alla....

Instämmer helt i detta. Det konstiga är ju att vissa verkar ha fått sin status förlängd men inte alla....
Min status är fortfarande maj-2018 ska man få den förlängd om man har 200+ denna månaden också?
Min har stått fast på maj2018 även om jag legat på över 200k poäng varje månad

Toppen