Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Även om nu MCP verkar vara en förkortning som SAS använder sig av för denna typ rabatt så bör vi undvika detta.
Förkortningar i rubriker är ej tillåtet och i text bör det undvikas, framförallt förkortningar som inte är helt självklara vad de betyder.

//Moderator

Är det någon som vet hur det funkar med uppdatering av FlyPremium statusen och uppdatering av giltighetstid? Får inga vettiga svar när jag ringt till SAS och Mastercard.

Exempel: jag har redan i juni nått +200k nivån. Min status är giltig tom 30 juni 2018. Men jag har även i juli och nu även i augusti kvalificerat mig för statusen, jag har väntat på att statusens giltighet skulle uppdaterats vid det här laget. Det jag fått bekräftat tidigare av kundtjänst var just att det skulle vara rullande, så fort du nåt någon nivå så uppgraderas du eller när du bibehåller nivå så uppdateras den.

Just nu verkar det som att den kommer kolla först i juni nästa år och sen beroende på detta uppdatera min status eller nedgradera.

Någon som vet hur det ska funka?

Är det någon som vet hur det funkar med uppdatering av FlyPremium statusen och uppdatering av giltighetstid? Får inga vettiga svar när jag ringt till SAS och Mastercard.

Exempel: jag har redan i juni nått +200k nivån. Min status är giltig tom 30 juni 2018. Men jag har även i juli och nu även i augusti kvalificerat mig för statusen, jag har väntat på att statusens giltighet skulle uppdaterats vid det här laget. Det jag fått bekräftat tidigare av kundtjänst var just att det skulle vara rullande, så fort du nåt någon nivå så uppgraderas du eller när du bibehåller nivå så uppdateras den.

Just nu verkar det som att den kommer kolla först i juni nästa år och sen beroende på detta uppdatera min status eller nedgradera.

Någon som vet hur det ska funka?
Nivån för Fly Premium uppdateras varje månad och är oberoende av vilken status du har i Eurobonus

Nivån för Fly Premium uppdateras varje månad och är oberoende av vilken status du har i Eurobonus
Precis, så långt är jag med. Men frågan är ju då varför min inte uppdaterats. Giltighetstiden på min FlyPremium-status har varit 30 juni 2018 ända sen i juni. Borde ju minst ha ändrats till 31 juli 2018.

Flypremium status bygger på totalt intjänade poäng under dom senaste 12 månaderna. För högsta nivå skall dessa rullande vara över 200.000p och så länge det uppfylls förlängs FlyPremium "statusen" i 12 månader framåt.

Toppen