C
charlesswe
Guest
Vad betyder "Alla standardbonusresor i SAS EuroBonus är bokningsbara med Fly Premium"? Betyder det inga *A resor?
Ja, det är korrekt, det gäller bara SAS egna flyg.charlesswe skrev:Vad betyder "Alla standardbonusresor i SAS EuroBonus är bokningsbara med Fly Premium"? Betyder det inga *A resor?Klicka för att utvidga...
charlesswe skrev:Vad betyder "Alla standardbonusresor i SAS EuroBonus är bokningsbara med Fly Premium"? Betyder det inga *A resor?Klicka för att utvidga...
och inte som Points&Cash (Best availability).aldrighemma skrev:Ja, det är korrekt, det gäller bara SAS egna flyg.Klicka för att utvidga...
Anders Östling skrev:Som jag skrev tidigare har jag nu bokat en t/r CPH-EWR i C för 60k poäng per person. Bortsett från att det bara går att boka SAS flyg så känns detta nästan likvärdigt med Amex 2-4-1. MEN eftersom även intjänade Amex-poäng verkar räknas in i MC FlyPremium status så har nog Amex ändå en uppsida som gör att det är mest fördelaktigt OM jag vill ha flexibiliteten att kunna boka andra *A flyg. Tänker jag rätt?Klicka för att utvidga...
Ano skrev:Ja.I det fall du har Amex Elite, så finns det efter nuvarande Mastercard Premium sommar-kampanj (dubbla poäng) ingen som helst fördel med att betala med Mastercardet på de platser där du även kan betala med Amex. Tvärtom.Med Amex Elite får du:- Fler poäng per krona.- Möjlighet att uppnå 2-4-1.- Eftersom du får fler poäng per spenderad krona jämfört med SAS Mastercard får du även lättare att uppnå/behålla Fly Premium-nivå, genom att betala med Amex.Det skulle isf vara om du har Amex Premium och maxat årets 2-4-1, men även då finns det ingen "fördel" att betala med Mastercardet, då kortens intjäning då är likgiltiga. (15p/100kr).(Denna observation är utifrån gällande regler och intjänings-tabeller, kan såklart komma att ändras).Klicka för att utvidga...
MrDollar skrev:Är det dubbla poäng tom 31/8?Klicka för att utvidga...
Det räckte med att vänta en dag, så dök mina 350.000 poäng snällt upp på skärmen.Top Floor Studios skrev:Hur ser man nivåer och senaste 12 månaders poänginsamling? Jag ser bara MC-kortets insamling, dvs 0 poäng.Klicka för att utvidga...
Jag klickade runt lite igår och lyckades applicera rabatten till LYR, bokade dock inte senJakob Österberg skrev:Är det någon som lyckats boka med Fly premiumrabatten till Färöarna eller till Svalbard? Ingen av dessa destinationer fungerar för mig.Klicka för att utvidga...
Jag har samma problem, men bara till vissa destinationer.Jean-Pierre skrev:Från att initialt inte funkat att boka Fly Premium, (ingen "MC-kampanj" på bokningssidan), så dök MC-kampanjen upp för en dryg vecka sedan och det gick att boka Plus för Go-pris. Gott så.Men nu när jag ska göra en bokning så har det slutat fungera. Under "Kampanjer" så kan jag aktivera MC-rabatten, men poängsumman justeras inte... :-(Tålamodet med SAS IT börjar tryta... Det känns inte som ett alternativ just nu att boka via telefon med tanke på trycket i den kanalen.Klicka för att utvidga...
Ja. Gjorde det för två veckor sedan för min fru och ena dotter. Jag var själv inte med. Resan har också genomförts utan problem.Myllys35 skrev:Är det möjligt att boka en Fly Premium-resa för någon annan utan att jag själv är med? Någon som lyckats?Hittar endast följande på hemsidan: "Boka bonusresa och njut av fördelarna med en högre serviceklass för både dig och dina medpassagerare".Klicka för att utvidga...