Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

När det kommer in poäng på Eurobonuskontot uppdateras Fly Premium saldot nästan omedelbart
men inte med rätt summa, häromdagen fick jag in 2812 extrapoäng och 2812 baspoäng för flyg
men Fly Premium saldot ökade bara med 2893 poäng.

och såhär förklarar de begreppen

Och var ligger felet? Om du menar att du ska få 2812+2812 poäng till till Fly Premium-saldo så är det inte så jag tolkar villkoren och begreppen.

Och var ligger felet?
Om du menar att du ska få 2812+2812 poäng till till Fly Premium-saldo så är det inte så jag tolkar villkoren och begreppen.

Nej det gör jag egentligen inte, men som du själv påpekar om man bara läser den meningen du citerade
finns det möjlighet att göra den tolkningen, därför försökte jag kolla upp om det verkligen kan vara så.

OM baspoäng i betydelse nivågrundande räknats med så hade det ju funnits ju möjlighet att exempelvis köpa baspoäng
för extrapoäng och komma upp på en högre Fly Premium nivå på det sättet.

( mha321 har har på ett utmärkt sätt beskrivit vad som är grundproblemet.)

Last edited:
Hej, har letat men hittar inte svar på detta problem. Försöker hitta bonusresa från Hongkong till Göteborg t&r. Får dock inte upp möljigheten att aktivera flypremium rabatten. Gäller det bara resor som startar i Norden ?

Hej, har letat men hittar inte svar på detta problem. Försöker hitta bonusresa från Hongkong till Göteborg t&r. Får dock inte upp möljigheten att aktivera flypremium rabatten. Gäller det bara resor som startar i Norden ?
Enligt första posten ska det vara möjligt. Får du upp rabatten om du söker samma datum fast med start i norden?

Enligt första posten ska det vara möjligt. Får du upp rabatten om du söker samma datum fast med start i norden?
När jag väljer Stockholm-Hong Kong T/R kommer "MCP-RABATT" upp men när jag väljer Hong Kong-Stockholm T/R kommer "MCP-RABATT" inte upp.

Detta är en grej dom ska ordna i Oktober vill jag minnas att jag läst. Då ska även open-jaw bli ok etc. Finns mer info på deras hemsida:

Vi utvecklar och uppgraderar kontinuerligt Fly Premium konceptet och enligt planerad utveckling kommer det att per oktober 2017 vara möjligt att:
  • kombinera Fly Premium med andra erbjudanden
  • boka standard bonusresor som enkel resa
  • boka en retur bonusresa med exempelvis SAS Go vid utresa och SAS Plus vid hemresa
  • boka en bonusresa som tillåter hemresa från annan ort än den vid utresan. Exempelvis utresa från Köpenhamn till New York och hemresa från Boston till Köpenhamn

Detta är en grej dom ska ordna i Oktober vill jag minnas att jag läst. Då ska även open-jaw bli ok etc. Finns mer info på deras hemsida:

Vi utvecklar och uppgraderar kontinuerligt Fly Premium konceptet och enligt planerad utveckling kommer det att per oktober 2017 vara möjligt att:
  • kombinera Fly Premium med andra erbjudanden
  • boka standard bonusresor som enkel resa
  • boka en retur bonusresa med exempelvis SAS Go vid utresa och SAS Plus vid hemresa
  • boka en bonusresa som tillåter hemresa från annan ort än den vid utresan. Exempelvis utresa från Köpenhamn till New York och hemresa från Boston till Köpenhamn

Open Jaw er redan muligt. Bookede CPH-BOS // EWR-CPH på Business igår og betalte 60.000 point med MCP rabatt. Men det går inte at kombinere klasser.

Nej, du kan aldrig blanda klasser (än). När det gäller open jaw så har jag för mig att det är lite konstigt så att det funkar för vissa rutter, men inte för alla.
Ja, det verkar som att Fly Premium rabatten på Open jaw inom en geografisk zon fungerar (t ex Stockholm-New York // Chicago-Stockholm) medan på Open jaw mellan två geografiska zoner inte fungerar (t ex Stockholm-Hong Kong // Los Angeles-Stockholm).

Toppen