Senaste nytt

Fluff-frukost på Strawberry

intuition

Medlem
Hmmm, Strawberry verkar ha fluffat till frallorna. Hittar inga äkta frallor (franskbröd) och inga frallor med tuggmotstånd. Även de som ser lite grövre ut är mjuka som vetebullar.

Äggröran är också fluffad - den ser lika kompakt ut som den alltid gjort, men där är någon ny ingrediens som för att den har konsistens som Jell-o. Den var inte jättegod förut, nu känns den helt osmaklig och konstgjord

Är det bara jag som märkt och stör mig på att det tydligen ska vara lättspytt i år? (I en tid när andra går mot fiberrikt och mat med rå konsistens?)


Ps inser precis att Kitchen and table har samma trend. Åt en helt smaklös lax som var så mjuk att den nästan kunde drickas. Och en Ceasar salad där "kycklingen" var skuren i tunna skivor, marinerad (och säkert vätske-injicerad) och grillad . Roman salladen var ersatt av små-kvistar och blad, också utan tuggmotstånd.
 

jonten

Medlem
Jag som varit anti Scandic i många är (tidigare Top Floor) bland annat på grund av frukost och maten. Jag lämnade Scandic för Platinum på NC.
Bott två nätter detta året på scandic och fick en chock, frukosten var så mycket bättre. Och specifikt brödet.... Så Jepp frukosten på Strawberry har gått ner sig. Sen äter man inte äggröra på ngt hotell, jäkla plastdunkröra...
Sen att kyckling prinskorv irriterar skiten ur mig också skall vi inte ens nämna.
 

Mr Basic

Medlem
Håller inte riktigt med. Vid mina tre senaste vistelser hos Strawberry tycker jag äggröran varit ngt bättre (inte bra) än tidigare.
Åt dessutom en utomordentligt god forell på Kitchen & Table på Clarion Helsinki.
 

airac

Medlem
Du är inte den första som noterar: https://www.businessclass.com/forum...rukostutbudet-på-nordic-choice-hotels.103685/

Håller dock med, även Clarion Visby nu i veckan var meh frukost trots samma pris/natt som At Six eller Nordic Light. Gammalt bröd, croissanter ibland, tråkiga muffins vid varje del av buffén (omöjligt med en 2-åring...). Knappt någon frukt, tetra smoothies, och gröten fanns under samma lock/varmhållare som redan nämnda korven så även den misslyckades man förstora i lukt och smak.
 
Toppen