Senaste nytt

Florens Italien, hotell sökes. Första helgen Juni 2018.

JNH

Medlem
Jaha, flyg och biljetter köpta.
Men hotell kvarstår.
1-5/6 2018.
2 rum, 2 vuxna i varje.

Har kollat på hotels.com , Marriot/AC-hotel och lite andra, men inte kommit fram till något direkt.

Budget på kanske 1500:-/natt/rum.
Gärna på inte allt för långt promenadavstånd från tågstationen S.M Novella. Max 15 minuters gång.

Någon som har nån personlig favorit inom dessa ramar?

Jaha, flyg och biljetter köpta.
Men hotell kvarstår.
1-5/6 2018.
2 rum, 2 vuxna i varje.

Har kollat på hotels.com , Marriot/AC-hotel och lite andra, men inte kommit fram till något direkt.

Budget på kanske 1500:-/natt/rum.
Gärna på inte allt för långt promenadavstånd från tågstationen S.M Novella. Max 15 minuters gång.

Någon som har nån personlig favorit inom dessa ramar?
I Florens ska man bo i ett riktigt aristokratpalats. På Pallazo di Camugliano får du allt du begär till ett rimligt pris. 10 min promenad från stationen. Problemet kan vara tillgängligheten. Finns ofta bara sviter kvar och de är dyra. Annars är det i mitt tycke den typen av hotell du ska bo på i Florens.

N.H. Porta rossa är väldigt bra och riktigt riktigt centralt. Har inte kollat priser för era datum, men ligger det inte alltför långt över budget skulle jag rekommendera det, ni kommer inte ångra er.

Tack för svar, men samtliga föreslagna hade priser som inte var aktuella för denna gång.
Bologna går bort då det ligger lite väl långt bort från Scarperia e San Piero. Kommer tillbringa både lördag och söndag där så lång transportsträcka undanbedes. Provade Bologna förra året, och staden var trevlig men för långt att åka på morgonen.

Har just nu en bokning på Caravaggio, men spanar efter andra.

Toppen