Senaste nytt

Florence lounge?

marviil

Medlem
Hej! Vi flyger i Business från Florence imorgon (med Austrian). Räcker det för att komma in på loungen i FLR? Vi har inga höga bonuskort. Tack!

Verkar som att bara TAP och Brussels har kontraktslounger där, enligt Star Alliance Lounge Finder. Så tyvärr.

Jag kom in med en Austrian Business-biljett (och Senatorstatus) för några veckor sedan.
Kan meddela att jag kom in, så det räckte med business class. Tack för era svar.
Verkar som att bara TAP och Brussels har kontraktslounger där, enligt Star Alliance Lounge Finder. Så tyvärr.
Detta är ju konstigt. Men vad kan det bero på?
1. Loungepersonal har dålig koll och släpper in alla som reser i business oavsett flygbolag.
2. Austrian har kontrakt med loungen men det står inte utnämnt någonstans.
3. Austrian ges tillgång då de tillhör Lufthansa Group som också Brussels gör.

Oavsett intressant att loungetillgång ges utan egentlig rätt till det. Och innebär detta att man som resande i SAS Plus också har det helt plötsligt?

Sas har mig veterligen sagt upp alla kontrakt så SAS plus ger ej access, dock har vissa (samma sak i porto enligt egen upplevelse) *A bolag access om man flyger C.
Var själv där förra veckan också, entré med Loungekey då jag ej flög C, men testade med min swiss air economy biljett i kombination med SAS Diamond men kom ej in på den.

Och innebär detta att man som resande i SAS Plus också har det helt plötsligt?
Nej, SAS sa upp alla 3e parts lounger för typ 7 år sedan så att komma in på en sas biljett i en 3e parts lounge sker inte (om nu inte någon gör fel och släpper in någon gratis).

Nej, SAS sa upp alla 3e parts lounger för typ 7 år sedan så att komma in på en sas biljett i en 3e parts lounge sker inte (om nu inte någon gör fel och släpper in någon gratis).
Sas har mig veterligen sagt upp alla kontrakt så SAS plus ger ej access, dock har vissa (samma sak i porto enligt egen upplevelse) *A bolag access om man flyger C.
Var själv där förra veckan också, entré med Loungekey då jag ej flög C, men testade med min swiss air economy biljett i kombination med SAS Diamond men kom ej in på den.
Just precis! Nu verkar det ha varit återkommande misstag hos personalen vilket får en att fundera på till vilken gräns man kommer in? Austrian har ju likt SAS inget kontrakt men där kommer man tydligen in ändå i vissa fall.

Just precis! Nu verkar det ha varit återkommande misstag hos personalen vilket får en att fundera på till vilken gräns man kommer in? Austrian har ju likt SAS inget kontrakt men där kommer man tydligen in ändå i vissa fall.
På tok för litet sample size för att dra några som helst slutsatser. Utgå ifrån att SAS aldrig kommer in i lounger som inte är Star Alliance lounger, allt annat så bör du köpa en bunt med trisslotter.

Toppen