Senaste nytt

Flixbus till Arlanda

@mha321 Jag har ju «allt», det mesta av senaste modell, så kan ligga något i detta. De kan väl enkelt se modellbeteckning? :D Jag ska logga in från annat håll helt enkelt genom att fråga någon bekant och testa seriöst. Återkoppling inom kort i tråden.

Det är knappast troligt att Apple tar någon provision på något som sker i något som i princip är en webbsida i ett app-skal. Enda gången de skulle göra det är om Apple Pay är inblandat.
Apple tar provision på alla inköp som sker i appar, men bara digitala produkter. Fysiska saker som betalas via en app är undantagna, t.ex. bussbiljetter - men dessa betalas ju heller inte med saldot från App Store-kontot som de digitala produkterna gör enligt regelverket.

Köp med Apple Pay, helt oberoende av kanal, kan generera provision till Apple enligt uppgift. Det är inte publik information, men av det jag läst så är det en fast avgift för kortutgivaren för varje anslutet kort i Europa, till skillnad från USA där de tar provision på varje genomfört köp.

Oj vad OT jag blev...

Hum...
när försvann Flixbus ur SAS Onlineshopping?

Se på fan! När jag kollade häromdagen var den fortfarande kvar. 30/p per 100kr är ju ändå en okej deal för oss som reser mycket till och från Arlanda. Frustrerande att de tagit bort Eurobonuspoängen, blir Flygbussarna hädanefter. Man kan inte lita på Flix.. för att inte tala om deras "kundtjänst".

Se på fan! När jag kollade häromdagen var den fortfarande kvar. 30/p per 100kr är ju ändå en okej deal för oss som reser mycket till och från Arlanda. Frustrerande att de tagit bort Eurobonuspoängen, blir Flygbussarna hädanefter. Man kan inte lita på Flix.. för att inte tala om deras "kundtjänst".
Ja helt avgörande för mig som åker mycket mellan Linköping och Sthlm. Nu blir det SJ istället igen.

Toppen