Flightright har nu etablerat sig i Sverige: I korthet hjälper de folk att klaga på flygbolaget kopplade till reglerna i EU-direktivet 261/2004 - mot att de tar 25%+moms i success fee om de lyckas.
Kanske en tjänst som är bra för någon - smart affärsidé hursomhelst!
Pressmeddelande:
flightright
Kanske en tjänst som är bra för någon - smart affärsidé hursomhelst!
Pressmeddelande:
Hej alla flygpassagerare i skandinavien! – nu har flightright Scandinavia lyft!
8 jan, 2013 12:00 CET
flightright Scandinavia har startat sin verksamhet I Sverige och biträder flygpassagerare i enlighet med förordning (EG) nr 261/2004
Verksamheten fortsätter i övriga Skandinaviska och Baltiska stater under början av 2013
Stockholm den 8 Januari, 2013 –flightright, den tyska konsumentportalen för flygpassagerares rätt till ersättning för flygförsening, inställda flyg och överbokning expanderar internationellt. flightright Scandinavia har nu påbörjat sin verksamhet i Sverige.
I enlighet med EUs förordning 261/2004 har flygpassagerare rätt till kompensation med upp till 600 euro om deras flyg blir inställt eller försenat eller om de nekas boarding på grund av överbokning.
Flygpassageraren löper inget kostnadsansvar och flightright kommer bara att ta betalt om flygbolaget betalar ut ersättning.
flightright Scandinavia kommer snart att öppna upp vidare verksamhet I Norge, Danmark, Finland och Island samt Baltstaterna Estland, Lettland och Litauen med en ny gemensam marknad om 32 miljoner flygpassagerare och över 320.000 flighter, alla med risk för förseningar, inställda flyg och överbokningar.
Om flightright: flightright, konsumentportalen för flygpassagerares rättigheter startade sin verksamhet våren 2010. Genom att använda flightrights hemsida kan flygpassagerare få ekonomisk ersättning för försenade och inställda flyg.
flightright hänvisar till EUs förordning 261/2004 som reglerar flygpassagerares rätt till ersättning från flygbolaget för försenade och inställda flyg.
flightright