Senaste nytt

Flexibel biljett Rödby-Puttgarden

palmen

Moderator
Hur funkar detta. Ska passera förbi senare i veckan och alla avgångar "dagtid" är fullbokade.

Man kan dock ta en natt avgång och boka full flex biljett som ger en garanti på att få plats på alla avgångar inom 3 månader. Hur fungerar det i praktiken? Bara glida fram 8h efter den färja man bokat eller måste något göras i förväg?

Om nu biljetterna har garanti att komma med alla avgångar, varför kan man inte boka full flex på alla avgångar?
 
Har du en brobizz? Då är det bara att använda den och köra betalning direkt så får du välja mellan standard och flex i automaten i filen. väljer man då standard kan man få vänta ett tag, väljer man flex så kommer man med på nästa möjliga färja.
Inte nödvändigvis billigaste sättet men helt klart enklaste.
 

Tonton

Medlem
Bara glida fram 8h efter den färja man bokat eller måste något göras i förväg?

Yes! Bara glida fram och skanna sin sträckkod.

Exakt därför jag alltid köper flex på dessa båtarna.

Igår var det superlång kö för att ta sig Puttgarden-Rödby. Med flexbiljetten så hamnade man direkt först i kön. Värt varenda extrakrona för att
1. Ha flexibilitet när man ska åka.
2. Vetskapen att man kommer slippa köa.
 

palmen

Moderator
Yes! Bara glida fram och skanna sin sträckkod.

Exakt därför jag alltid köper flex på dessa båtarna.

Igår var det superlång kö för att ta sig Puttgarden-Rödby. Med flexbiljetten så hamnade man direkt först i kön. Värt varenda extrakrona för att
1. Ha flexibilitet när man ska åka.
2. Vetskapen att man kommer slippa köa.
Perfekt, då vet vi hur vi ska göra när vi kommer dit.
För oss fanns inget val, allt fullbokat hela dagen vi ska passera, enda som såldes var flex biljetter på tidiga/sena avgångar.

Det löser sig nog bra hoppas jag.
 

char

Medlem
Perfekt, då vet vi hur vi ska göra när vi kommer dit.
För oss fanns inget val, allt fullbokat hela dagen vi ska passera, enda som såldes var flex biljetter på tidiga/sena avgångar.

Det löser sig nog bra hoppas jag.
När vi åkte hem i början på Juli mitt på dagen så var standard biljetter "slutsålda" så bokade en flex. Sen var färjan ändå bara fylld till kanske 25%
 
Toppen