Senaste nytt

Flera nya restauranger i Priority Pass och LoungeKey på Arlanda

sweflyer

Medlem
Såg idag att flera restauranger på Arlanda har anslutit sig till LoungeKey och Priority Pass.
Gemensamt för alla verkar vara att man får "SEK190 off the bill (valid on all menus) plus a complimentary hot drink or bottle of water".

Terminal 5
Craft & Draft
Eatery Garden
Gateau (Non-Schengen, F-Piren)

Terminal 2
Upstairs & Bar

Spontant ser 190 kronor lite lägre ut än man får på annat håll från PP-restauranger, men spännande med något nytt. Någon som provat? Kan man ta en take away från en eller flera av dessa och äta på flyget? Rekommendationer på vad man skall prova?

Upptäckte också detta. På Eatary så de att man måste ringa Amex för att aktivera detta. Ringde Amex, hon spelade med och sa att nej det behövs inte men gör det ändå. Men nej det vart fortsatt deny. Så nu blir det ingång på Pontus x 2 istället

De verkar inte ingå i PP genom Amex SE. Ej inloggad ser man dem på hemsidan men så fort jag loggar in så ser jag bara Pearl T2 och T4. Hade en stark känsla att det skulle vara så faktiskt.

Restaurangbesök med PP genom Amex har inte gällt de senaste 6 åren....

Restaurangbesök med PP genom Amex har inte gällt de senaste 6 åren....

Fast det funkar ju fint i andra länder…

Yes, funkat helt fint. Berlin bland annat.
Menar du att du fått cashrabatt på t.ex. Mövenpick? Det ska inte ingå i ett PP från Amex. Var detta möjligen vid något tillfälle då någon lounge var stängd så det var specialarrangemang just då?

Jämför detta som gäller för allmänna PP på BER:

med detta som gäller för ett svenskt Amex:
(Access till Lufthansa-lounger när man flyger med LH-gruppen är en specifik Amex-förmån som ej kommer från PP.)

Menar du att du fått cashrabatt på t.ex. Mövenpick? Det ska inte ingå i ett PP från Amex. Var detta möjligen vid något tillfälle då någon lounge var stängd så det var specialarrangemang just då?

Jämför detta som gäller för allmänna PP på BER:

med detta som gäller för ett svenskt Amex:
(Access till Lufthansa-lounger när man flyger med LH-gruppen är en specifik Amex-förmån som ej kommer från PP.)

Yes har aldrig varit några problem.

Det verkar vara det underliggande kreditkortet/betalningen/planen som styr. Mövenpick på BER med svenskt PP genom svenskt AMEX Platinum har funkat för mig och flera andra, välrapporterat på detta forum. Men de flesta andra restaurangförmåner typ USA för svenska användare verkar inte funka. Detsamma verkar gälla LoungeKey som jag nu använder: det underliggande kreditkortet styr.

Toppen