Anders Östling
Medlem
Tack för heads up!Kom dock ihåg, som påpekats många gånger, att spend inte följer med mot voucher vid ändring av kort. Kan därför vara så att du istället vill skaffa Elite utöver och säga upp premium när du nått vouchern.
Tack för heads up!Kom dock ihåg, som påpekats många gånger, att spend inte följer med mot voucher vid ändring av kort. Kan därför vara så att du istället vill skaffa Elite utöver och säga upp premium när du nått vouchern.
Typiskt livet....men fick för första gången guldkort nu i början av februari och kommer antagligen inte få det nästa år då jag reste mer än normalt i tjänsten i år. Tänkte då att använda lounge och andra fördelarna på våra privata resor i år...haha...så kommer Corona direkt efter man fick kortet. Intressant att se om man får behålla guld ett år till om Corona sätter stopp för resandet i 6-9 månader för många resenärer i år.
FinalCall har varit i kontakt med Presse-chef i SAS, Kristoffer Meinert
SAS tøvende med at forlænge loyale kunders status - FinalCall.travel Danmark
Intressant. SAS har ju en väldigt restriktiv hållning i frågan om man jämför med många andra flygbolag (och hotellkedjor). Samtidigt är de, om jag tolkar artikeln rätt, öppna för att tilldela poäng för bokade flyg som uteblir på grund av covid-19.
Jag har redan fått avboka två flyg, och har flera flyg inbokade framöver som med stor sannolikhet kommer att drabbas av avbokning.
Undrar hur det är tänkt att man ska gå tillväga för att få poängen.
Jag funderar på om man ska "samla på sig" alla avbokningar, för att i efterhand inkomma med poängförfrågan. Det känns som att det skulle skapa ett onödigt högt tryck på kundtjänst nu om man började kontakta dem för missade poäng (förutom om ens status faktiskt just nu står och faller med det)...
Håller med, samtidigt så skulle jag snarare se det som lättare för dem att dela ut baspoäng till folk än att ändra gränsenJa, det känns som att verkligen BE om problem för SAS att öppna den Pandoras ask. Tusentals personer som avbokat ska ringa IGEN, kontrollera att flygningen var inställd, att regeringarnas rekommendationer gällde just när avbokning skedde osv osv. Borde kosta mer kundtjänst-tid än avbokningarna har gjort!
Klart enklare då att bara undanta de aktuella månaderna från insamlingen genom att sänka kraven med en tolftedel av årsvolymen per månad detta fortgår.
Håller med, samtidigt så skulle jag snarare se det som lättare för dem att dela ut baspoäng till folk än att ändra gränsen
T.ex.
Personer som ej har guld dela 45.000/12 och ge det till dem per månad så länge det pågår
Personer med Guld men ej Diamond
90.000/12
Mitt problem nu är inte att jag har fått resa inställd utan att det inte ser möjligt ut att resa ihop poängen innan slutet av April