Senaste nytt

Fler direktlinjer ger miljardvinster. Idag presenterar vi vår tillgänglighetsrapport.

Kalle Andersson...

Smögen som är så oerhört vackert!

Kom ihåg att CNN valt in Bohuslän på topp 10 mest exotiskt i alla fall :)
Tror nog att vi behåller vårt namn ett tag till. Du är så välkommen till Göteborg Landvetter Airport!!!

- Fredrik

Som stockholmare känns det inte så sexigt att åka till Landvetter, Ni kanske borde döpa om Er till Göteborg Smögen Int´l Airport? ;)

Skämt åsido, en linje GOT-DOH som nämns ovan borde väl kunna funka några gånger i veckan.

Har haft denna tråd i bakhuvudet sedan jag såg den igår, och jag kommer inte förbi funderingen "Finns det ett tillräckligt underlag för en sådan expansion"? Höghastighetståg från Jönköping + effektiva och snabba tåg från Halland resp Vänersborg/Trollhättan/Mellerud resp Uddevalla resp Skövde ökar upptagningsområdet, men ändå? GOT ligger "inklämt" mellan CPH, ARN, OSL så GOT kommer inte naturligt bli en hub, snarare fortsätta vara en feeder till hubbar.

Hej,

Vi arbetar både med att feeda till hubbar och att erbjuda snabba direktförbindelser. Vad det gäller New York har vi klart fler som reser dit varje dag genom byten som skulle spara tid och miljön genom att kunna resa direkt. Det måste dock finnas ett ekonomiskt underlag för flygbolaget som startar upp. Det har varit på gång vid flera tillfällen men dragits tillbaka. I och med rapporten och den samsyn som finns på frågan inom näringsliv, akademin, besöksnäringen osv så känner vi att tiden är mogen för att driva frågan på ett samlat och strukturerat sätt.

- Fredrik

Har haft denna tråd i bakhuvudet sedan jag såg den igår, och jag kommer inte förbi funderingen "Finns det ett tillräckligt underlag för en sådan expansion"? Höghastighetståg från Jönköping + effektiva och snabba tåg från Halland resp Vänersborg/Trollhättan/Mellerud resp Uddevalla resp Skövde ökar upptagningsområdet, men ändå? GOT ligger "inklämt" mellan CPH, ARN, OSL så GOT kommer inte naturligt bli en hub, snarare fortsätta vara en feeder till hubbar.

Aten; Av högst personliga skäl. Men en direktlinje skulle möjliggöra fler småresor till mitt andra hemland :eek:
New York; Finns säkert många i Landvertters upptagningsområde som skulle uppskatta en direktlinje
Bergen; Troligen en lönsam oljelinje
Zürich; Gärna med Swiss, så att man kan testa deras Business Saver lite lättare.

Aten vill jag också ha. Det är rätt jobbigt att resa dit för en hel arbetsdag försvinner.
Bergen hade också varit bra

Sent in, men men...

UME, LLA, OSD bör det finnas möjligheter för, som flera har nämnt. Där finns en del företag, myndigheter och universitet som man kan vilja ha att göra med.

Polen saknar jag, WAW eller kanske GDN. Mycket industri och handelskontakter. Plus att då kan man enkelt komma vidare med LOT:s nät.

ZRH som nämnt, en bra hubb.

LIS för semestrande, samt för att komma vidare i TAP:s nät.

Hej,

Det har sett ganska så fullt ut i incheckningen till BHX, men jag har inga officiella siffror. Vad det gäller poäng så erbjöd man ju det tidigare och det är väl inte otänkbart att sådant kan komma tillbaka.

Hoppas att du hade en trevlig resa senast ;)

- Fredrik

BGO var bra, men det var hopplösa tider med CF, Vet någon hur linjen till BHX går? Underviker den då det är poänglöst...

Kan aldrig vara för sent att bidraga. Det arbetas på samtliga destinationen som du nämner och jag hoppas också att fler direktlinjer kommer att komma snart och det är ju hela tanken med Take off arbetet som pågår just nu.

- Fredrik

Sent in, men men...

UME, LLA, OSD bör det finnas möjligheter för, som flera har nämnt. Där finns en del företag, myndigheter och universitet som man kan vilja ha att göra med.

Polen saknar jag, WAW eller kanske GDN. Mycket industri och handelskontakter. Plus att då kan man enkelt komma vidare med LOT:s nät.

ZRH som nämnt, en bra hubb.

LIS för semestrande, samt för att komma vidare i TAP:s nät.

Toppen