Senaste nytt

Fler affärsklasstolar på SAS Airbus A350?

Bjornpilot har fel här. Samma antal platser i C som de A340 som ersätts. Fyra platser mer pga ett säte till på bredden i plus och sedan betydligt fler Go. Troligen detta val för helt optimala 300 seats.

Ja det tror jag, fast med större skärm och dörr som på Delta.
Visa bifogad bild 96369

Sätter dom dit dörren så blir det ett rejält lyft! Tycker en dörr verkligen höjer känslan. Ser fram emot att få flyga i februari.

Kanske SAS får bli första valet för framtida resor till Asien och USA. Nu testar jag runt lite för att jag inte direkt tycker att nån hårdvara sticker ut rejält för att flyga hela tiden :)

Sätter dom dit dörren så blir det ett rejält lyft!

Vet inte riktigt vad som skulle vara så bra med en dörr, jag har 20-25 flygningar med Emirates i First och inte en enda gång har jag stängt dörren, det känns bara instängt, Lufthansa och Swiss har en öppen och luftig First kabin och det känns riktigt trevligt, Cathay och American Airlines tex har lite högre väggar än de först nämnda i First och även de känns bra och privata , dörr i en mindre business kabin känner jag att det skulle vara väldigt instängt, har själv inte provat någon business med dörr så vet inte riktigt men känns spontant som om det inte skulle vara en avgörande faktor om jag valde mellan ett bolag med eller utan dörr.

Last edited:
Vet inte riktigt vad som skulle vara så bra med en dörr, jag har 20-25 flygningar med Emirates i First och inte en enda gång har jag stängt dörren, det känns bara instängt, Lufthansa och Swiss har en öppen och luftig First kabin och det känns riktigt trevligt, Cathay och American Airlines tex har lite högre väggar än de först nämnda i First och även de känns bra och privata , dörr i en mindre business kabin känner jag att det skulle vara väldigt instängt, har själv inte provat någon business med dörr så vet inte riktigt men känns spontant som om det inte skulle vara en avgörande faktor om jag valde mellan ett bolag med eller utan dörr.

Tänk vad underbart att alla inte gillar exakt samma sak. Vissa vill ha stängt och vissa vill ha öppet, med en installerad dörr så får ju bägge parter själva välja sin favorit.

Jag gillar känslan att kunna stänga en dörr. Flyget för mig handlar, förutom själva förflyttningen, ofta om att ha tid för att samla tankar och sortera bland en mängd information.

Nästan i princip efter landning så ska jag vara alert och göra en presentation eller träffa nån affärspartner. Sen snabbt tillbaka för att kliva in på kontoret precis efter landning eller hem till familjen för att umgås med två små barn.

Så kommer alla gånger välja ett flyg där jag kan stänga en dörr och stänga ute omgivningen om möjligheten finns :)

Toppen