Senaste nytt

Flat bed business London-Miami t/r

Tack för MKT utförliga svar, uppskattas mkt!

Med risk att vara i fel forum kommer ngr frågor.

Nu har vi tänkt om betr. flygbolag och är inne på spåret United via New York och vidare direkt till Ft. Lauderdale där vi ska bo.

Ngt korta frågor:

Är det flat bed mellan Sthlm - Newark?
Hur är business mellan Newark - Ft. Lauderdale hos United, bättre än BA mellan Sthlm - London om jag förstår rätt?
Flyger United till Ft. Lauderdale från Newark?
Betr. transfer tid på Newark, var går smärtgränsen betr. tid?
Framförallt viktigt för mamma som sitter i rullstol (inte flexibel).

Självresonerar jag följande betr. transfer tid - skulle vi missa planet till Ft. Lauderdale känns det spontant som ett bättre utgångsläge att hitta ngn annan flight till Florida än samma scenario i London?

Tacksam för svar!

För tillfället är det inget bolag som har Flatbed mellan sthlm-Newark.
Business mellan NewArk - FtL är ingen höjdare. Ofta en stol som bara är lite bredare än ekonomi. Helt ok på en kort flygning på 3timmar.
Ja de flyger den sträckan, flera gånger om dagen ( har själv varit på den sträckan flera gånger )
Newark transfer är smidigare än JFK. Men räkna endå med 2-3 timmar.
Om det är rullstol så förboka det, då går transfer VÄLDIGT mycket fortare :).

Personligen brukar jag leva enligt filosofin att ALDRIG transfer i USA. Går gärna långvägare i europa för att slippa transfer i USA, för det strular fasiken helatiden.

EDIT: Beträffande flatbed. Så har ju SAS stolar som är fat, men lutar ganska mycket så svårt att få sömn. Virgin och BA har onändligt bättre businessclass än SAS. Så skulle jag ha någon i rullstol så skulle jag ta det via London. Och kanske ta ett tidigare flyg TILL london för att försäkra mig om att transfer tiden finns.
 
Last edited:
Stefan, det stämmer inte. Jag har själv flugit United på en B757-200ER många gånger med den f.d. Continental BusinessFirst 180 graders sängen:
United Airlines - Business Class | International Business Class | BusinessFirst

Jag tycker UA First mellan EWR-FLL med är väsentligt bättre än BA Club Europe mellan ARN-LHR. I princip håller jag med att ett byte i Europa är bättre, men eftersom jag har nu själv upplevd hur det är att resa med någon som sitter i rullstol i USA går det väldigt snabbt att lösa hela processen.
 
Stefan, det stämmer inte. Jag har själv flugit United på en B757-200ER många gånger med den f.d. Continental BusinessFirst 180 graders sängen:
United Airlines - Business Class | International Business Class | BusinessFirst

Jag tycker UA First mellan EWR-FLL med är väsentligt bättre än BA Club Europe mellan ARN-LHR. I princip håller jag med att ett byte i Europa är bättre, men eftersom jag har nu själv upplevd hur det är att resa med någon som sitter i rullstol i USA går det väldigt snabbt att lösa hela processen.

Från ARN?. Lucky you. Var på den för c:a 2 månader sedan och då var det gammla stolen..
 
Det borde inte finnas några B757-200ER utan nya produkten om man inte skickar en f.d. domestic UA B757-200 med 24 stolar i F. Jag har observerat att en B767-200 har används några dagar på UA68/69, inte vet jag varför. Några av dessa har gamla f.d. CO produkten ombord.
 
Det borde inte finnas några B757-200ER utan nya produkten om man inte skickar en f.d. domestic UA B757-200 med 24 stolar i F. Jag har observerat att en B767-200 har används några dagar på UA68/69, inte vet jag varför. Några av dessa har gamla f.d. CO produkten ombord.

Det var en 757:a, Hade väl bara oturen att i sedvanlig ordning råka hamna på det planet som är replacment
 
Ok, här är alla konfigurationer:
Version 1: nuvarande 3-klass P.S. service mellan JFK och LAX/SFO
Version 2: nuvarande 3-klass P.S. service mellan JFK och LAX/SFO, men från juli kommer UA bara sälja Business och Ekonomi på dessa rutter
Version 3: nya 2-klass P.S. konfigurationen
Version 4: Internationella 2-klass konfigurationen
Version 5: Inrikes 2-klass F inklusive Hawaii
Version 6: Inrikes 2-klass F inklusive Hawaii

Jag räknar inte Economy Plus som egen klass här.

United Airlines - Boeing 757-200 (752)

Vilken var du på Stefan? :)
 
Ok, här är alla konfigurationer:
Version 1: nuvarande 3-klass P.S. service mellan JFK och LAX/SFO
Version 2: nuvarande 3-klass P.S. service mellan JFK och LAX/SFO, men från juli kommer UA bara sälja Business och Ekonomi på dessa rutter
Version 3: nya 2-klass P.S. konfigurationen
Version 4: Internationella 2-klass konfigurationen
Version 5: Inrikes 2-klass F inklusive Hawaii
Version 6: Inrikes 2-klass F inklusive Hawaii

Jag räknar inte Economy Plus som egen klass här.

United Airlines - Boeing 757-200 (752)

Vilken var du på Stefan? :)

Pass :).... Var en tygstol 2-2 config...
 
Toppen