Stefan Sandström
Medlem
Tack för MKT utförliga svar, uppskattas mkt!
Med risk att vara i fel forum kommer ngr frågor.
Nu har vi tänkt om betr. flygbolag och är inne på spåret United via New York och vidare direkt till Ft. Lauderdale där vi ska bo.
Ngt korta frågor:
Är det flat bed mellan Sthlm - Newark?
Hur är business mellan Newark - Ft. Lauderdale hos United, bättre än BA mellan Sthlm - London om jag förstår rätt?
Flyger United till Ft. Lauderdale från Newark?
Betr. transfer tid på Newark, var går smärtgränsen betr. tid?
Framförallt viktigt för mamma som sitter i rullstol (inte flexibel).
Självresonerar jag följande betr. transfer tid - skulle vi missa planet till Ft. Lauderdale känns det spontant som ett bättre utgångsläge att hitta ngn annan flight till Florida än samma scenario i London?
Tacksam för svar!
För tillfället är det inget bolag som har Flatbed mellan sthlm-Newark.
Business mellan NewArk - FtL är ingen höjdare. Ofta en stol som bara är lite bredare än ekonomi. Helt ok på en kort flygning på 3timmar.
Ja de flyger den sträckan, flera gånger om dagen ( har själv varit på den sträckan flera gånger )
Newark transfer är smidigare än JFK. Men räkna endå med 2-3 timmar.
Om det är rullstol så förboka det, då går transfer VÄLDIGT mycket fortare
Personligen brukar jag leva enligt filosofin att ALDRIG transfer i USA. Går gärna långvägare i europa för att slippa transfer i USA, för det strular fasiken helatiden.
EDIT: Beträffande flatbed. Så har ju SAS stolar som är fat, men lutar ganska mycket så svårt att få sömn. Virgin och BA har onändligt bättre businessclass än SAS. Så skulle jag ha någon i rullstol så skulle jag ta det via London. Och kanske ta ett tidigare flyg TILL london för att försäkra mig om att transfer tiden finns.
Last edited: