Senaste nytt

[First] Swiss/Lufthansa, UK till Singpore, från ca: 31800 SEK

Var bokar man lämpligast denna? Har sökt på flera ”vanliga” ota’s utan att få träff, men testar jag en hittad resa från itamatrix på bookitamatrix så får jag länk till en mer okänd sida. Jag brukar föredra direkta bokningar med flygbolagen - hår verkar det helt kört på lufthansa.com.
Om man installerar ITA Matrix PowerTools får man direktlänkar i ITA Matrix:
Powertools.png

I det här fallet har jag dock bara fått länken till Priceline att fungera. Eftersom BookWithMatrix också kan skapa länkar till Priceline så räcker det med BookWithMatrix i det här fallet.
 

Malu

Medlem
Dålig tillgång på booking class A i januari verkar vara orsaken till att jag har svårt att hitta något. Men jag hittade även en fare basis ARCSW med base fare 33750 - så det finns F-biljetter under 40 tkr med avresa från Stockholm.

/WITHIN THE EASTERN HEMISPHERE/
MAP CONSTRUCTED LEFT TO RIGHT AND RIGHT TO LEFT
1. STO-LH-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/
DUS/CGN-LH-SIN/HKG/BKK-VN/TG/SQ/PR/PG/OZ/NH/MI/MH/LH/KA/
JQ/GA/CX/CI/BR/BI/9W/3K-SIN
2. STO-LH-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/
DUS/CGN-LH-SIN



Skärmklipp.JPG
 
Dålig tillgång på booking class A i januari verkar vara orsaken till att jag har svårt att hitta något.
Dålig tillgång? Nu vet jag inte exakt vilken routing du är intresserad av eller hur länge du vill vara borta, men när jag söker på MAN-MUC-FRA-HKG-SIN i januari så finns det hur mycket tillgång som helst:

Search.png

Result.png
 

Malu

Medlem
Dålig tillgång? Nu vet jag inte exakt vilken routing du är intresserad av eller hur länge du vill vara borta, men när jag söker på MAN-MUC-FRA-HKG-SIN i januari så finns det hur mycket tillgång som helst

Jo - så långt kom jag också. Men när man går vidare till att försöka boka verkar det som att A är nollat många dagar. Expertflyer visar också sämre tillgång än ITA.
 

Senator

Moderator
Jo - så långt kom jag också. Men när man går vidare till att försöka boka verkar det som att A är nollat många dagar. Expertflyer visar också sämre tillgång än ITA.

Just FRA-SIN eller ZRH-SIN verkar ha dåligt med A-klass. Sedan kan Lufthansa/Swiss begränsa en del via att lägga Married Segments från UK ;) med tanke på prissättningen. Däremot verkar Hong Kong bättre om du orkar. Swiss kör B77W på HKG, BKK och SIN medan Lufthansa kör A380 till SIN och BKK, samt B747-8i.

Tack för tipset gällande First till Singapore med LH/LX från Arlanda
ARCSW LH A Round-Trip 33750(SEK) F
ARCSW LX A Round-Trip 33750(SEK) F

MAN-SIN kostar
ARC28GB LH A Round-Trip 25763(SEK) F
ARC28GB LX A Round-Trip 25763(SEK) F

8 000kr billigare från Manchester men:
SAS Plus till/från Manchester 2 100kr som billigast
APD från Manchester £150 (ca 1 700kr)
Lufthansa/Swiss transfer till/från Arlanda värde 1 500kr men finns självklart billigare alternativ
Kanske kräver en övernattning på vägen

Då tycker inte jag resterande pengar är värt besväret. Om du har kvar ditt Senatorkort skulle jag flyga Swiss First :)

Jag funderar på denna nu med tanke på att brorsan fyller år i januari och om jag kan hitta bonusplats till honom och jag måste tillbaka i tjänsten kan jag slå två flugor.....
 

Johan Gott

Medlem
Just FRA-SIN eller ZRH-SIN verkar ha dåligt med A-klass. Sedan kan Lufthansa/Swiss begränsa en del via att lägga Married Segments från UK ;) med tanke på prissättningen. Däremot verkar Hong Kong bättre om du orkar. Swiss kör B77W på HKG, BKK och SIN medan Lufthansa kör A380 till SIN och BKK, samt B747-8i.

Tack för tipset gällande First till Singapore med Lufthansa/LX från Arlanda
ARCSW Lufthansa A Round-Trip 33750(SEK) F
ARCSW LX A Round-Trip 33750(SEK) F

MAN-SIN kostar
ARC28GB Lufthansa A Round-Trip 25763(SEK) F
ARC28GB LX A Round-Trip 25763(SEK) F

8 000kr billigare från Manchester men:
SAS Plus till/från Manchester 2 100kr som billigast
APD från Manchester £150 (ca 1 700kr)
Lufthansa/Swiss transfer till/från Arlanda värde 1 500kr men finns självklart billigare alternativ
Kanske kräver en övernattning på vägen

Då tycker inte jag resterande pengar är värt besväret. Om du har kvar ditt Senatorkort skulle jag flyga Swiss First :)

Jag funderar på denna nu med tanke på att brorsan fyller år i januari och om jag kan hitta bonusplats till honom och jag måste tillbaka i tjänsten kan jag slå två flugor.....


25 763 kr? Jag trodde det var 32 100 kr som gällde? Har du något exempel på datum med det priset?
 
Toppen