Senaste nytt

First First till Shanghai/Tokyo/Singapore för 2 under 2020

Maja

Medlem
Ber om ursäkt att rubriken är så luddig som den är, men skulle vilja bjuden med maken på vår First First någon gång under 2020 för att fira hans 45-års dag.

Fråga är vilka bolag som är bäst att sikta in sig på?

Ni som har erfarenhet, vilka bolag skulle ni sätta högst upp? Funderar kring ANA till Tokyo, andra alternativ är givetvis Singapore Airlines och Lufthansa med obligatoriskt stopp i loungen antingen i Frankfurt eller München beroende på routing.

Anledningen till att Shanghai står först är för att vi varit i övriga två städer och skulle helst pricka in en ny storstad, men frågan är hur pass lätt det är att hitta biljetter?

Har förstått att Singapore Airlines nyligen släppt en del First class biljetter från FRA/AMS till SIN som då kan göra det hela intressant. Det tråkiga är bara att hela familjen åker dit under påsklovet vilket gör att det blir lite antiklimax att åka dit en gång till så att säga. Ilandsproblem på hög nivå. ;)

Eller är det någon som sitter på ett mycket bättre alternativ någon helt annan stans i världen så är jag väldigt öppen för förslag.

Vi tänker oss ca 5 dagar allt som allt då dottern får stanna hemma denna resa.

• Varifrån vill du börja din resa? - Göteborg, Sverige
  • Var är din destination? - Shanghai/Tokyo/Singapore
  • När vill/behöver du resa ut? Är ganska flexibel på den punkten, men antingen siktar vi på runt 21/5, 20/7-3/8, 28/10, 17-18/12 som utresedatum
  • När vill/behöver du komma hem? 5-6 dagar efter utresan
  • Hur länge vill du vara borta? 5-7 dagar totalt
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? First
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? 2-4-1 med Eurobonus points där jag tror vi helst flyger med ANA/Singapore Airlines/Lufthansa
  • Vad är din budget? (per person) 225K poäng + skattepengar
  • Vad är det viktigaste för dig? En häftig flygupplevelse och bra datum
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Var inte tanken, men får vi inte ihop något vettigt så får det blir en stop-over för att nå målet och få till så bra flygningar i First som möjligt.
Tack på förhand för input och tips på hur jag får till denna bokning!

Ber om ursäkt att rubriken är så luddig som den är, men skulle vilja bjuden med maken på vår First First någon gång under 2020 för att fira hans 45-års dag.

Fråga är vilka bolag som är bäst att sikta in sig på?

Ni som har erfarenhet, vilka bolag skulle ni sätta högst upp? Funderar kring ANA till Tokyo, andra alternativ är givetvis Singapore Airlines och Lufthansa med obligatoriskt stopp i loungen antingen i Frankfurt eller München beroende på routing.

Anledningen till att Shanghai står först är för att vi varit i övriga två städer och skulle helst pricka in en ny storstad, men frågan är hur pass lätt det är att hitta biljetter?

Har förstått att Singapore Airlines nyligen släppt en del First class biljetter från FRA/AMS till SIN som då kan göra det hela intressant. Det tråkiga är bara att hela familjen åker dit under påsklovet vilket gör att det blir lite antiklimax att åka dit en gång till så att säga. Ilandsproblem på hög nivå. ;)

Eller är det någon som sitter på ett mycket bättre alternativ någon helt annan stans i världen så är jag väldigt öppen för förslag.

Vi tänker oss ca 5 dagar allt som allt då dottern får stanna hemma denna resa.

• Varifrån vill du börja din resa? - Göteborg, Sverige
  • Var är din destination? - Shanghai/Tokyo/Singapore
  • När vill/behöver du resa ut? Är ganska flexibel på den punkten, men antingen siktar vi på runt 21/5, 20/7-3/8, 28/10, 17-18/12 som utresedatum
  • När vill/behöver du komma hem? 5-6 dagar efter utresan
  • Hur länge vill du vara borta? 5-7 dagar totalt
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass? First
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? 2-4-1 med Eurobonus points där jag tror vi helst flyger med ANA/Singapore Airlines/Lufthansa
  • Vad är din budget? (per person) 225K poäng + skattepengar
  • Vad är det viktigaste för dig? En häftig flygupplevelse och bra datum
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Var inte tanken, men får vi inte ihop något vettigt så får det blir en stop-over för att nå målet och få till så bra flygningar i First som möjligt.
Tack på förhand för input och tips på hur jag får till denna bokning!
Ring Tallinn snarast och se vilka datum du kan få till AMS-SIN för 2 pers (tror det är först från 28/10 som de ändrat till plan med First av dina datum). Det är den absolut bästa chansen nu. Kan ni nöja er med business ut borde det finnas gott om platser och verkar just nu vidöppet med FIrst på SIN-FRA för två pers också i juli/augusti.
Vänta inte för länge dock, Tallinn agenterna har redan börjat notera att efterfrågan på frankfurt har gått upp markant senaste dagarna (skrivs ju massor om det på forumet). Lång väntetid till Tallinn just nu, tog mig nästan 90 minuter att komma fram som Diamond idag när jag ringde 1h efter öppning.

Vill du inte stanna i Singapore så kan du ju åka till valfritt annat ställe sedan från Singapore på samma biljett. Bali, Fillipinerna, Thailand, Hong Kong, Japan, Kina osv...

Tack @palmen för snabb återkoppling!

Är det A350 eller vilken modell är det som gäller från AMS?

Nya Suites är kört för oss att boka via Eurobonus om jag har förstått saken rätt?

Någon som har erfarenhet från ANA och deras produkt?

Nya Suites är kört för oss att boka via Eurobonus om jag har förstått saken rätt?

Ni skulle kunna åka ARN-AMS-SIN-PVG med sista benet i nya suites. Tror dock ANA är kört, de brukar bara släppa en plats i F.

Tack @Johans00 för den inputen!

Får börja stämma av med kära maken vad han vill åka och när. Nyss ropade han våren och då blev det genast svårare. Får fundera vidare helt enkelt och se vart vi landar.

Såg att det fanns 2 hem från NRT till FRA 2 respektive 3 januari med ANA så trodde det fanns en chans att de släppte platser tätt inpå avgången, därav kom de med i spelet. Lufthansa vet jag att jag måste bevaka 14 dagar innan avgång.

Ana är ju bra och deras nya suite magnifik men ytterst sällan De släpper två biljetter till/från EU även om en del avgångar haft två platser på sistone men då släppts tätt inpå. Generellt har både thai och lufthansa tightat till OCH släpper allt Närmare inpå avgång. Singapore är väl de som släpper två tidigt. ANA släpper en plats tidigt. Air china finns ju klart med men knappt värt såvida det inte är i kombination med fler legs i F

Last edited:
Ana är ju bra och deras nya magnifik men ytterst sälla. De släpper två biljetter till/från EU även om en del avgångar haft två platser på sistone men då släppts tätt inpå. Generellt har både thai och lufthansa tightat till och släpper allt Närmare inpå avgång. Singapore de som släpper två tidigt. ANA släpper en plats tidigt. Air china finns ju klart med men knappt värt såvida det inte är i kombination med fler legs i F
Air China har jag strukit helt från ekvationen och siktar på övriga bolag denna vända.

Tankarna går just nu i att sikta in oss på AMS-SIN och ev. ta oss vidare därifrån till PVG och försöka få till nya suites isf.

Men som sagt var, det är inte alltid så lätt att planera något ihop med maken då han 1) inte riktigt gillar att flyga p.g.a. flygräddsla/åksjuka samt att vi har inplanerat att vi ska till Singapore och Bangkok över påsklovet och flyger då med Singapore Airlines Business A380 från Zürich T&R sedan har planerat upp en roadtrip i USA med utgångspunkt från San Francisco och östkusten upp till Seattle.

Men, men återstår att se vart vi landar och om han vill följa med eller om jag åker själv. :D:oops:

Air China har jag strukit helt från ekvationen och siktar på övriga bolag denna vända.

Tankarna går just nu i att sikta in oss på AMS-SIN och ev. ta oss vidare därifrån till PVG och försöka få till nya suites isf.

Men som sagt var, det är inte alltid så lätt att planera något ihop med maken då han 1) inte riktigt gillar att flyga p.g.a. flygräddsla/åksjuka samt att vi har inplanerat att vi ska till Singapore och Bangkok över påsklovet och flyger då med Singapore Airlines Business A380 från Zürich T&R sedan har planerat upp en roadtrip i USA med utgångspunkt från San Francisco och östkusten upp till Seattle.

Men, men återstår att se vart vi landar och om han vill följa med eller om jag åker själv. :D:oops:
Tyvärr verkar det som att SQ även täppt till åtgången på nya suites inom Asien. Synd är ju det....

Toppen