Senaste nytt

[First class] Stockholm-New York T/R, British Airways från 24.900 SEK inkl. skatter

Senator

Moderator
Vänner,

Här kommer en bra deal med British Airways First till NYC. Jag hittar inte denna i ExpertFlyer, men den dyker upp i ITA Matrix och går att boka på hemsidan. Priserna med American är annorlunda, ca 6.000kr dyrare på samma datum. Lite svårt att hitta platser med British Airways operated från JFK, det blir ofta American eller British från EWR.

[First class] Stockholm-New York T/R, British Airways från 24.900 SEK inkl. skatter

ARN-NYC T/R
Flygbolag: British Airways, Finnair, Iberia, American och i teorin Air Lingus
Kabinklass: First
Bokningsklass: A
Fare basis: ANN4T2S4

Pris: 20.668kr excl. skatter/avgifter
Förköpskrav: 14 dagar
Min/Max stay: Lite komplicerat, men det är kombination av natten mellan lör och sön och att inbound Transatlantisk måste vara minimum 72t efter ankomst i NYC / 12 månader
Köpa senast: 25 Januari, 2022
Gäller för utresa: mellan 01 Feb och 31 Maj, 2022
Gäller för hemresa: -- max 12 månader från utresan
Stopover: Inga
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Nej
Ändring: Ja, mot €250 per gång
Routing: det skall gå at göra två transfers i Europa och två i USA/Kanada. Tyvärr ser jag inte Maximum Permitted Milage (MPM) som oftast används. Men det borde i teorin gå att boka:
ARN-HEL(jag tror MAD blir för långt)-LHR-BOS/IAD/YYZ(om F finns på rutten)-BOS/DCA/PHL-LGA/EWR/JFK.

Max Tier Points: (40 + 80 + 210 + 40 + 40) x 2 = 820 TP

Det finns en del andra ställen man kommer under 30.000kr som BOS och WAS, men det är inte samma fare basis. Det verkar vara ett unikt erbjudande för just NYC.
 

sembl

Medlem
Mycket trevligt och bra pris.

Nu gillar jag "gamla" F sätet bättre än nya på 78X ej -8. Det enda som är bättre är skärmen på 789 i min mening.

Lite andra skillnader är framförallt utrymme. Gamla F har hur mycket utrymme som helst. Plus att man kan köra "buddy dining" vilket inte går på "nya" F. Min fru höll med, hon gillar F på A380n hands down.
 

Ricci

Medlem
Vad kul, men det var ingenting du delade med dig
Nu när du skriver det så...kanske jag borde frågat om någon visste det var kampanj på BA F igen efter jag gjort andra bokningen.:oops::rolleyes:
BA och OW brukar ha kampanjer lite efter jul/nyår och kanske har de redan lagt in dem i systemet.

Edit: Med rabatten för GGL, så bör det kunna vara möjligt dvs om man vill ha det kortet på BA.:)
 
Last edited:
Toppen