Senaste nytt

[First class] Stockholm/Göteborg-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, från 29.800 SEK inkl. skatter

Jag tror ingenting på att du får problem med UA code share. Jag har skrivit ett lång inlägg om detta som BC.se nekar att posta :mad:

Har du möjligen länkat till LH's info om loungeaccess? Det testade jag imorse och det kräks BC.se servern på när den försöker skapa en hyperlänk av det...

Tidigare uttrycket var "på Lufthansa/SWISS flygningar i First class" vilket stämmer överens med Wikipost på FlyerTalk. Men dagens uttryck är mer otydligare.
"Access to the First Class Terminal at Frankfurt Airport is only possible if you have a confirmed First Class flight on Lufthansa or SWISS or, for HON Circle Members, on Lufthansa, SWISS or Austrian Airlines flights with a same-day departure. Passengers arriving at Frankfurt are not permitted access to the First Class Terminal."

The all new FRA F/HON Terminal FCT FAQs - FlyerTalk Forums

Exakt. Just det faktum att man lite längre ner på samma sida explicit pratar om codeshare i ett annat sammanhang gör mig väldigt oroad. Jag är inte alls säker på att det räcker med att sitta på en LH-opererad flight för att få komma in.

Har du möjligen länkat till LH's info om loungeaccess? Det testade jag imorse och det kräks BC.se servern på när den försöker skapa en hyperlänk av det....

Samma sak för mig så här är text string utan länk: lufthansa.com/se/en/Lounge-types-and-access

Jag skall kolla med mina kontakter inom Lufthansa gruppen om jag kan få ett svar,,

Samma sak för mig så här är text string utan länk: lufthansa.com/se/en/Lounge-types-and-access

Jag skall kolla med mina kontakter inom Lufthansa gruppen om jag kan få ett svar,,

Gör så, vore enormt uppskattat om det går att få ut vad som gäller på riktigt.

Håller som sagt på att leta en bra biljett till USA,

http://www.businessclass.se/forum/t...leveland-cle-hem-från-philadelphia-phl.22283/

Klart irriterande att det är så svårt att få det som man vill nu när man har budget för att åka på jobbresa i F...

Gör så, vore enormt uppskattat om det går att få ut vad som gäller på riktigt.

Håller som sagt på att leta en bra biljett till USA,

http://www.businessclass.se/forum/t...leveland-cle-hem-från-philadelphia-phl.22283/

Klart irriterande att det är så svårt att få det som man vill nu när man har budget för att åka på jobbresa i F...

Jag har nu talat med den dedikerade Lufthansa First Class Hotline i Tyskland som förövrigt har +49 69 86 799 444 och fått bekräfta att det är "Operating Carrier" som gäller oavsett.

Jag skulle göra såhär:
Boka vad du vill som innehåller "operating flights" med Swiss eller Lufthansa
Om det blir problem, var artig, trevlig men bestämd att innan du bokade biljetten så stämde du av med First Class Hotline att access ingår.
Om det mot all förmodan skulle gå fel efter detta, så ring detta nummer tillsammans med representanten i loungen och sätt dessa två upp mot varandra :)

Sedan tror jag att jag har en annan "work around":
På fysiska boardingkort som Lufthansa och Swiss utfärdar, står code share informationen med. For såna som jag ;) som har upptäckt 2015 och elektroniska boardingkort i telefonen, där står inte denna information med så loungepersonalen måste grotta i din bokning för att se detta :)

Nu har jag letat runt lite, det verkar finnas gott om alternativ med LH/LX/mm i F som dessutom går att boka med LH eller LX direkt via tele eller online
Har enkelt hittat massor med resor som uppfyller mina krav.

Det verkar gå bra att åka ner till FRA dagen innan, så man kan äta frukost, bada och röka en cigarr i lugn och ro.
Har tittat en del på att åka vidare till ZRH för att klämma in LX över atlanten men det verkar svårt att ta sig till CLE med dem om man vill komma fram samma dag.

Sen till dilemmat, jag vill gärna prova åka LH med 747-400 i F, det verkar gå bra över tex Toronto.
Nackdelen är att då få jag en 1:10 flygning i en dash-8 till CLE.

Det går att åka via EWR men då så är det en 747-8i, vilket inte är fy skam.

Har testat runt en del men det är mycket som ska stämma för att det ska bli de lägsta priserna.

Hem verkar gå fint via ORD och sen LX till ZRH så jag får en ny LX pyjamas, min har blivit lite sliten.

Snacka om First class syndrom och i-landsproblem.

Toppen