Senaste nytt

[First class] Oslo/Bergen/Stavanger-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, från 24.200 NOK inkl. skatter

Som @Senator har påpekat, priserna har gått upp ganska mycket. Dock endast för Star Alliance JV.
Skyteam JV och oneworld JV:s fare ligger ungefär samma prisnivå som förut.

Vill man maximera intjäning av Lufthansa Miles&More, är routing via Frankfurt och Houston ett bra val.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Kalkyl:
  • Oslo-Frankfurt: 710 miles = 2.000 miles D klass på flygning intra-Europa
  • Frankfurt-Houston: 5.232 miles
  • Houston-Boston: 1.597 miles

[2.000 + (5.232 x 300%) + (1.597 x 300%)] x 2 = ca 45.000 miles utan Executive Bonus

ca 56.000 miles inkl. 25% Executive Bonus

Screenshot20151023_02.png

Tyvärr verkar det ha blivit en prishöjning till:
ARN-SFO ligger nu över 40 000kr (SEK)
OSL-BOS ligger nu runt 30 000kr (SEK)
ARN-MCO ligger nu runt 37 000kr (SEK)

Jag köpte precis två till ORD (från CPH och en från ARN) över påsk. Med dessa priser blir det kanske mina sista...

Jag köpte precis två till ORD (från CPH och en från ARN) över påsk. Med dessa priser blir det kanske mina sista...
Trist,

verkar fortfarande finnas code share med UA som flygs av LX i F för ca 34500SEK ARN-SFO, hittar dock inga med LH för det priset.
Spricker JV:t nu?

Vafaaan, kollade i slutet av förra veckan på en ARN-SFO och då låg den kvar till det "gamla" priset. Hade dock inte schemat riktigt klart så jag vågade inteboka. Riktigt surt.

Vafaaan, kollade i slutet av förra veckan på en ARN-SFO och då låg den kvar till det "gamla" priset. Hade dock inte schemat riktigt klart så jag vågade inteboka. Riktigt surt.
Som dom säger, you snooze, you lose. Vi reser ändå, kostnaderna måste upp.

Jag är nöjd med min påskbokning till Chicago. Nu hoppas vi på att hemresan inte ändras. Vi har nämligen bokat YUL-ZRH med Swiss på den nya B777-300ER Det är 3:e dagen på rutten med B77W..
Hade ju tänkt få in 777:an i höst när den börjar gå till SFO, nu får vi se hur det blir. Ser fram emot rapport:)

Toppen