Senaste nytt

[First class] Oslo/Bergen/Stavanger-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, från 24.200 NOK inkl. skatter

Jag har gjort hemläxan och läst hela tråden två varv, men det är lätt att missa nått.
Det som vart problem sist, var att få ett långt byte i ZRH, det känns ju inte så skumt, eller bryter det mot någon regel som jag inte har förstått?

Nu gick det bättre via Uniteds sida, lyckades prisa upp resor via Frankfurt för ca 23000 SEK, och via både FRA och ZRH för 24000 SEK med resa ner dagen innan.

Som du säger, så ska det vara operating carrier som gäller. Dock har jag läst en tråd någonstans? som handlar om just detta, han kom inte in i FCL i ZRH med LX bokad på UA code share. Hittar inte tråden men jag har för mig att han skrev att han var först att boarda och fick ha F kabinen själv i nästan 1 timme om det kan vara någon ledtråd.

Som du säger, så ska det vara operating carrier som gäller. Dock har jag läst en tråd någonstans? som handlar om just detta, han kom inte in i FCL i ZRH med LX bokad på UA code share. Hittar inte tråden men jag har för mig att han skrev att han var först att boarda och fick ha F kabinen själv i nästan 1 timme om det kan vara någon ledtråd.
Jag tolkar det som operating carrier som räknas.
Lufthansa skrev:
(1) Access to the First Class Terminal at Frankfurt Airport is only possible with a confirmed same-day departing First Class flight on Lufthansa or SWISS.
HON Circle Members may access the First Class Terminal with a same-day departing flight on Lufthansa, SWISS or Austrian Airlines.
Access to the First Class Terminal is not permitted for arriving passengers.
Lufthansa ® United States of America - Airport lounge access around the world

Annars finns det en tråd om detta.
Regler för första klass terminalen i Frankfurt | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor

Uppdaterad: 2014-12-28

De har laddat upp nya priser och den tillåter inte stopover längre. :(
Liten tröst är dock att denna fare finns till flera destinationer i Nordamerika än tidigare fare (ARCNO5W).

[First class] Oslo/Bergen/Stavanger-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, från 22.600 NOK inkl. skatter

Oslo/Bergen/Stavanger-utvalda destinationer i Nordamerika T/R
Flygbolag: Lufthansa, SWISS, United + Air Canada, Austrian, Brussels Airlines
Kabinklass: First
Bokingsklass: A
Fare basis: ARCZEUW
Pris: alla priser är exkl. skatter
  • Boston: 19.975 NOK
  • New York: 22.044 NOK
  • Miami: 22.520 NOK
  • Chicago: 23.675 NOK
  • San Francisco: 23.910 NOK
  • Montreal: 24.297 NOK
  • Honolulu: 28.700 NOK
Summan av flygskatter&bränsletillägg är ca 2.670 NOK och uppåt, totalt från ca 22.600 NOK inkl. skatter.

Förköpskrav: 28 dagar
Min/Max stay: 3 dagar eller stanna natten mellan lördag och söndag / 3 månader
Köpa senast: 2015-JAN-15
Gäller för utresa: mellan 2015-JAN-15 och 2015-OCT-31
Stopover: Nej
Transfer: upp till 5 byte per riktning
  • upp till 3 byte Europa
  • upp till 2 byte i Nordamerika
Barnrabatt: Nej
Återbetalning: Ja, mot 400 EUR
Ombokning: Ja, mot 410 EUR per gång
Routing: t ex Oslo-(LX/LH)-Frankfurt/München/Zürich-(LH/LX/UA)-utvalda destinationer i Nordamerika

Screenshot20141228_1.png

Da har prisene på enkelte av destinasjonene på denne gått ganske mye opp:

Noen eksempler fra OSL:

SFO 26767 + skatter (steget med 2857 NOK)
HNL 32612 + skatter (steget med 3912 NOK)
BOS 20825 + skatter (steget med 850 NOK)
ORD 25812 + skatter (steget med 2137 NOK)
MIA 28252 + skatter (steget med 5732 NOK)

Ser ut som NYC er ekskludert etter 16.01.

Hvor ofte justeres prisene på denne dealen (ARCNO5W), er det mulighet for at prisene vil gå noe ned igjen..?

Ja, det var trist att den han försvinna... ska åka om ca 1 1/2 månad så nu börjar det vara dags att boka nått, även om det inte blir det billigaste.

En fördel att den försvann, är att då kostar det typ samma att åka från ARN... :)

Oslo till Boston dealen är tillbaka. Har endast lyckats hitta routing via Chicago och Houston. Är det möjligt att routa den via Västkusten utan att priset sticker iväg? Och kan man lyckas få den bokad utan United codeshare?

Oslo till Boston dealen är tillbaka. Har endast lyckats hitta routing via Chicago och Houston. Är det möjligt att routa den via Västkusten utan att priset sticker iväg? Och kan man lyckas få den bokad utan United codeshare?

Kolla i ExpertFlyer är mitt tips. Jag hinner inte nu, men når du till Houston är det rätt så bra på denna deal.. Det är så långt västerut jag har sätt.. Det går också kolla om Austrian, Air Canada eller SN Brussels har några spännande routings. Det går att boka hos dessa bolag också.

Uppdaterad: 2015-04-15

Priserna har blivit justerade.

[First class] Oslo/Bergen/Stavanger-Nordamerika T/R, Star Alliance JV, från 24.200 NOK inkl. skatter

Oslo/Bergen/Stavanger-utvalda destinationer i Nordamerika T/R
Flygbolag: SWISS (LX), Lufthansa (LH) och United (UA)
Kabinklass: First
Bokningsklass: A
Fare basis: ARCNO5W
Pris: alla priser är frånpriser exkl. skatter. Skatter från ca 3.040 NOK och uppåt.
  • Boston: 21.090 NOK
  • Washington: 25.758 NOK
  • Chicago: 26.076 NOK
  • Philadelphia: 26.925 NOK
  • Toronto/San Francisco: 27.031 NOK
  • Vancouver: 28.092 NOK
  • Miami: 28.516 NOK
  • Montreal: 28.835 NOK
  • Denver: 29.683 NOK
  • New Orleans: 29.153 NOK
  • Las Vegas: 30.214 NOK
  • Phoenix: 31.381 NOK
Förköpskrav: 28 dagar
Min/Max stay: 5 dagar eller stanna natten mellan lördag och söndag / 12 månader
Köpa senast: --
Gäller för utresa: --
Stopover: Nej
Transfer: upp till 5 byte per riktning
  • upp till 3 byte Europa
  • upp till 2 byte i Nordamerika
Barnrabatt: Nej
Återbetalning: Ja, mot 410 EUR
Ändring: Ja, mot 410 EUR per gång
Routing: t ex Oslo-(LH/LX)-Frankfurt/München/Zürich-(LH/LX/UA)-utvalda destinationer i Nordamerika

Toppen