Senaste nytt

[First class] London-Beijing T/R, British Airways, 2.100 GBP inkl. skatter

Är det First du snackar om? Helt otroligt.
Japp, varför tror du frugan föredrar SAS business? Vi höll på att svälta ihjäl den flighten för det var en sen flight och vi tyckte att det skulle vara roligare att äta ihop ombord än att äta före boarding. Då det var en sen flight till HKG på nyårsafton så hade jag räknat ut att vi skulle kunna se fyrverkerier när vi passerade Sverige och sedan typ somna. Det visade sig att vi fick in förrätten ungefär samtidigt som vi passerade Gotland...

Japp, varför tror du frugan föredrar SAS business? Vi höll på att svälta ihjäl den flighten för det var en sen flight och vi tyckte att det skulle vara roligare att äta ihop ombord än att äta före boarding. Då det var en sen flight till HKG på nyårsafton så hade jag räknat ut att vi skulle kunna se fyrverkerier när vi passerade Sverige och sedan typ somna. Det visade sig att vi fick in förrätten ungefär samtidigt som vi passerade Gotland...
Fick denna bild från @bnr . Detaljerna. Senapen i portionsförpackning. Det är inte First. Men British Airways kallar det First.

0fdbb5406929c74e3483d018e18e0aef.jpg

Har liknande erfarenheter som Agehall. De verkar ha ganska dåligt dimensionerad bemanning i F - när jag flög (bara en gång, LHR-SEA i 777 F) så var det en cabin crew på fjorton stolar i F.

BA är nog lite "hit and miss" i F. Min första flight i F med BA, när jag fick hissen från economy till First, var det en avspänd och trevlig besättning som såg till att dagen efter inte var så kul:D Har fyrat ben med BA i F och fyra ben med Cathay i F. Jag må vara biased, men Catahy spelar i en eller två divisioner högre upp, imho. Men den här dealen ger ju en del Tier Points, så vill man testa BA F på en betald biljett så är det bara att köra.

• Gilla
Reactions: Gus
Kanske en trevlig kinatur för oss på BC.
Via Loyaltylobby/Flyertalk Airfare of the Day: British Airways London – Hong Kong – Beijing FIRST CLASS £2065/$2665 (Round Trip) | LoyaltyLobby
Fare Details:
  • Fare: British Airways (BA) AOL8SUK0 LON to BJS
  • Booking class: A (First Class)
  • Price: $2665 ($2194 Base Fare + Taxes & Surcharges)
  • Day/Time restrictions: Outbound permitted Monday through Thursday on the first international sector
  • Seasonal restrictions: Permitted 16 FEB through 20 FEB 2018
  • Advanced reservation/ticketing restrictions: Reservations for all sectors required at least 28 days before departure
  • Minimum stay requirements: First Sunday after departure
  • Maximum stay requirements: 12 months after departure from fare origin
  • Stopovers: 2 free stopovers permitted
  • Transfers: 5 transfers permitted in each direction
  • Sales restrictions: Tickets must be issued on/before 26 SEP 2017
  • Cancellations: Charge GBP 150 for refund
  • Changes: Any time, charge GBP 300 for reissue/revalidation
(hör av er om det är onödig postning)

Toppen