Nej det går inte. Såvida du inte är HON så måste du ha en biljett samma dag med LH eller LX i First.På AA:s webbsida står att man får nyttja first class lounges tillhörande One World i Frankfurt. Betyder det att man kan sitta i Lufthansas First lounge i Frankfurt? Någon som vet?
Jag tror inte du får tillgång till Lufthansas First class lounges. På oneworlds hemsida Lounge access - oneworld framgår att Japan Airlines och Cathay Pacific har f-lounger. Men om de är separerade från C-delen eller vet jag inte för jag har inte testat dem.
Nej det går inte. Såvida du inte är HON så måste du ha en biljett samma dag med LH eller LX i First.
Numera är jag nästan 100% säker på att man inte får tillgång till FCL om man inte flyger LH Group partner airlines.Cathay pacific har ingen dedikerad F lounge i Frankfurt. Enda jag kanner till i Europa ar den pa LHR och i hard konkurrens med United global first i USA (ORD och IAD) sa kan det vara samsta F loungen jag besokt.
Far man till gang till FCL/FCT som HON aven om man flyger t.ex AA?
Det är logiskt om det är så att @agehall har fel angående min fråga 2.
OM det krävs AA-kod och AA-operated är det väl bara FRA-DFW som ens går att boka, möjligen FRA-MIA (seasonal) eller US-airwaysrutter (men saknar väl F?). Detta skulle förklara att det inte går att prissätta via London.
En kompletterande fråga. Vad gäller MPM+25% (11299 miles), beräknas det per väg, eller totalt för resan?
Bra fråga. Vilket bolag hade du tänkt flyga med?Ytterligare fundering: Hur blir det på flyg där ej F finns (FRA-PHL/CLT), hamnar man i Y elle C? P-klass finns ju ej så risk att det blir Y?
Jag har försökt läsa fare rules väldigt noggrant och kan inte prissätta i matrix via någon hubb (LON, HEL, TXL). Om det är möjligt vore det naturligtvis guld eftersom det skulle bli kvitt mina routingproblem inom USA.Jag är ganska säker på att jag har rätt. MEN - bara för att fare rules tillåter en sak behöver det inte gå att utnyttja. Man måste titta på både routing och fare rules och ta minsta gemensamma nämnare för att se vad som går. Sedan kan det finnas andra bivillkor som sätter käppar i hjulet.
Tackar, då faller alltså mitt förslag SCL-MIA-LGA-DFW-FRA. Då blir det hela ännu viktigare att reda ut vad som händer i en kabin utan F...MPM beräknas per sträcka, dvs enkel väg.
Det blir AA hela vägen, eftersom det endast är där upgrade gäller. Upgrade fares ÄR riskabla vid IRROPS, men så länge ombokningar sker inom samma bolag borde det vara acceptabelt.Bra fråga. Vilket bolag hade du tänkt flyga med?
Jag kikade lite i ExpertFlyer och vad jag kan se är det enbart på AA-metall som man kan bli bokad i annat än economy. På internationella flighter är det då P (om det finns) och V som är bokningsklasserna som gäller.
Personligen skulle jag inte våga boka detta. Y-ups är komplicerade saker som är som gjorda för att man ska bli besviken.
Det blir AA hela vägen, eftersom det endast är där upgrade gäller. Upgrade fares ÄR riskabla vid IRROPS, men så länge ombokningar sker inom samma bolag borde det vara acceptabelt.