Senaste nytt

[First class] Colombo-Los Angeles enkel, American Airlines, 18.700 SEK exkl. skatter

Enkel i economy med Sri Lankan kostar 4164SEK till CMB.
Min TA har lyckats prisa upp CMB-HKG (via BKK)-LHR-LAX med Cathay First och AA First. Han jobbar på att lyckas baka in domestics i USA.
17.000 inklusive skatter och avgifter. Min TA tyckte sig se att man ska kunna få in stop-over i HKG.
Annars kan man ju flyga inom 24h och slippa straffavgift.

Min plan är att positionera med LH First till BLR på 747-8 och sedan kort hopp över till CMB.
Bra resa :)

eller ni kan prova Malaysia Airlines(MH) First class på A380.

7343977440_0b686b4910_z.jpg

(Foto: Malaysia Airlines A380 First Class1 by placesandfoods.com on Flickr)

7158769725_468929e376_z.jpg

(Foto: Malaysia Airlines A380 First Class2 by placesandfoods.com on Flickr)

7158769577_3085c26102_z.jpg

(Foto: Malaysia Airlines A380 First Class3 by placesandfoods.com on Flickr)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

MH blir oneworld medlem i början av nästa år.

Jag har en vän som jobbar i Colmobo 4-5 gånger per år. Vilket vore det effektivaste sättet att nyttja denna deal? Bränna sina TG-poäng till Colmobo och nyttja ovanstående erbjudande flyga enkel hem (ARN)? Eller kan man utnyttja ovanstående som t/r med utgångpunkt från Colombo? Eller köpa LifeMiles eller Dividend Miles kanske?

Last edited:
Jag har en vän som jobbar i Colmobo 4-5 gånger per år. Vilket vore det effektivaste sättet att nyttja denna deal? Bränna sina TG-poäng till Colmobo och nyttja ovanstående erbjudande flyga enkel hem (ARN)? Eller kan man utnyttja ovanstående som t/r med utgångpunkt från Colombo? Eller köpa LifeMiles eller Dividend Miles kanske?

Håller fortfarande på att läsa in mig på detta men jag tror att LifeMiles är bättre då du kan använda dem för en enkel resa om jag har förstått det hela rätt, USDM är bara T/R tror jag eller rättare sagt du måste betala för en t/r oavsett om du ska åka enkel.

Håller fortfarande på att läsa in mig på detta men jag tror att LifeMiles är bättre då du kan använda dem för en enkel resa om jag har förstått det hela rätt, USDM är bara T/R tror jag eller rättare sagt du måste betala för en t/r oavsett om du ska åka enkel.

Alternativt kan man köpa 30.000 American Airlines AAdvantage miles och boka enkelvägs bonusresa i Business class mellan Europa och Indien.
Då kan ni prova Etihad Airways(EY) Business class.

Sista sträckan mellan Chennai(MAA) och Colombo(CMB) enkelresa kostar bara 750 SEK inkl. skatter i Economy.

Om ni inte vill krångla med Indiskt visum kan ni välja Dubai som destination och köpa enkelbiljett från Dubai till Colombo istället.
Priserna ligger mellan 1.150-1.300 SEK inkl. skatter med SriLankan, Gulf Air, Oman Air eller Qatar Airways.

Last edited:
Toppen