Senaste nytt

[First class] Colombo-Los Angeles enkel, American Airlines, 18.700 SEK exkl. skatter

Hmm... har vissa planer på att besöka Los angeles och Hongkong i vår, har ca 20-25000kr i budget plus några hudratusen EB poäng som kan användas.

Frågor:
Hur tar man sig billigst/enklast till startpunkten CMB?

Vilken period gäller "dealen"?

Hur lång kan en stopover vara?

Hem från USA går nog att ordna rätt enkelt men att ta sig till CMB på ett bra sätt enkel väg är väl klurigare?

Bland de billigaste sättet att ta sig till Colombo bekvämt är att köpa miles på Avianca LifeMiles och ta ut en enklvägs bonusresa i Business class som Miles+Cash.

När det gäller stopover, det verkar gå att ta stopover i London men inte i Asien. Det går också att ta stopover i USA.

Enkel i economy med Sri Lankan kostar 4164SEK till CMB.
Min TA har lyckats prisa upp CMB-HKG (via BKK)-LHR-LAX med Cathay First och AA First. Han jobbar på att lyckas baka in domestics i USA.
17.000 inklusive skatter och avgifter. Min TA tyckte sig se att man ska kunna få in stop-over i HKG.
Annars kan man ju flyga inom 24h och slippa straffavgift.

Min plan är att positionera med LH First till BLR på 747-8 och sedan kort hopp över till CMB.
Bra resa :)

Det märkliga med den här dealen är att det står "HIP check applies". Men det går att ta stopover i London utan att priset går upp (förutom UK APD).

London-Los Angeles i First enkelresa kostar definitivt mer än 11.500 SEK exkl. skatter.

Nu börjar det likna nått, planen skulle i såna fall vara att ta sig ner med SMB billigaste möjliga, åka med stopover eller långt byte i HKG, sen til LHR med långt stopover (1-3v) för att utnytja resten som en separat resa till LAX. Sen får man ta sig hem på nått sätt.. :)

Nu börjar det likna nått, planen skulle i såna fall vara att ta sig ner med SMB billigaste möjliga, åka med stopover eller långt byte i HKG, sen til LHR med långt stopover (1-3v) för att utnytja resten som en separat resa till LAX. Sen får man ta sig hem på nått sätt.. :)
Magino tipsade att man kunde flyga Boston-Dublin med Aer Lingus(EI) för 25.000 avios per enkelresa i Business class.
Dessutom debiterar BAEC inte bränsletillägg på EI flygning så blir det mycket förmånligt.

Toppen