Senaste nytt

[First/Business/Premium Ekonomi] Lufthansa 2-for-1 kampanj 2019-11-22

J-Dog

Medlem
Gjorde det enkelt för mig. Sökte fram resan med ita matrix, klippte ut detaljerna och skickade till resebyrån för biljettering. Vet, man ska helst boka direkt av flygbolaget men det brukar ta oändligt med tid när man blandar in flera flygbolag i samma bokning. Åtminstone har det gjort det för mig så jag valde det lätta alternativet. Blev 800kr dyrare.

/J-Dog

upload_2019-11-26_15-11-32.png
upload_2019-11-26_15-11-53.png
upload_2019-11-26_15-12-15.png
 

Attachments

  • upload_2019-11-26_15-10-35.png
    upload_2019-11-26_15-10-35.png
    276,9 KB · Visningar: 393
  • upload_2019-11-26_15-10-54.png
    upload_2019-11-26_15-10-54.png
    328,2 KB · Visningar: 401

Myllys35

Medlem
Fungerar LHs prisgaranti? Vill inte riskera att de sista platserna försvinner nu, så funderar på att låsa in ett alternativ. Vad jag förstår kan man reservera bokningen i 48h och om man sedan väljer att avboka kostar det 270kr men inget om man låser bokningen?
 

SimonXYZ

Medlem
Gjorde det enkelt för mig. Sökte fram resan med ita matrix, klippte ut detaljerna och skickade till resebyrån för biljettering. Vet, man ska helst boka direkt av flygbolaget men det brukar ta oändligt med tid när man blandar in flera flygbolag i samma bokning. Åtminstone har det gjort det för mig så jag valde det lätta alternativet. Blev 800kr dyrare.

/J-Dog
Vilken resebyrå? Jag fick ett högre påslag förra gången jag bokade en resa med resebyrå.
 

Kebalibre

Medlem
Gjorde det enkelt för mig. Sökte fram resan med ita matrix, klippte ut detaljerna och skickade till resebyrån för biljettering. Vet, man ska helst boka direkt av flygbolaget men det brukar ta oändligt med tid när man blandar in flera flygbolag i samma bokning. Åtminstone har det gjort det för mig så jag valde det lätta alternativet. Blev 800kr dyrare.

/J-Dog

Visa bifogad bild 100330 Visa bifogad bild 100331 Visa bifogad bild 100332
Tack J-Dog. Priserna rusade förmodligen pga att jag försökte klämma in SQ's A380-flighter från PVG.
Någon skrev tidigare att man kunde boka dessa med kampanjpriset men antar att det inte stämmer.
 

squeezen

Medlem
Tack för påminnelsen om detta. Jag har nu hittat ARN-MUC-PEK-HKG med Lufthansa och Cathay, men enbart som open-jaw tillbaka från PVG-MUC-ARN. Min HKG-MUC-ARN visar F6 A5 J9 C9 D9 Z9 P9 G9 E9 N9 Y9 B9 M9 U9 H9 Q9 V0 W0 S0 T0 L0 K0 så det måste vara något annat som spökar.
Ja det var ju himla pussel sist minns jag. Men gick till slut men gällde leta alternativ i EF för att säkra alternativ. Den bokningen sist äger rum i mars först så känns lite väl Krämigt att boka en till nu men detta är ju nästan för bra för att missa. Hittat 15400dkk på
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

roligt och bör ju 44.600 poäng till SAS. Hmm trigger finger på G. Efter en vecka på Gran Canaria ocean beach club med ny-definierade sunclass airlines så behövs antidote.
 
  • Gilla
Reactions: Arv

airborn

Medlem
Lyckades boka business class 30 juni 2020 CPH-BKK med Lufthansa och 30 juli 2020 BKK-CPH med Swiss för ENDAST 12500kr. Fantastiskt! Tyvärr dock bara 100% med Eurobonus, men ändå.

Bokade för hela familjen 6 Pers :)
 

Ghoose

Medlem
Såg att DPS är med i kampanjen men lyckas inte hitta någon resa dit via LH sidan. ITA Matrix ger bara "ordinare priser".... Någon som hittat en routing dit?

Edit: Letar i april
 

Senator

Moderator
Såg att DPS är med i kampanjen men lyckas inte hitta någon resa dit via LH sidan. ITA Matrix ger bara "ordinare priser".... Någon som hittat en routing dit?

Edit: Letar i april

Här är routingregler ARN-DPS i LH F

WITHIN THE EASTERN HEMISPHERE/
MAP CONSTRUCTED LEFT TO RIGHT AND RIGHT TO LEFT
1. STO-LH-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/DUS/CGN-ZRH/VIE/MUC/GVA/FRA/
DUS/CGN-LH-SIN/SHA/SGN/JKT/HKT/HKG/BKK/BJS-WE/VN/UA/TG/SQ/
PR/PG/OZ/NH/MI/MH/LH/KA/JQ/HX/GA/CX/CI/CA/BR/BL/BI/3K-DPS

Jag hade kollat lite hur PVG/PEK finns till DPS direkt eftersom dessa två är normalt enklast att hitta A-klass
 
Toppen