Senaste nytt

First award från Seoul till Köpenhamn enkel

Dr. Miles

Expert
@nrdbck
Du får nämna om vilken routing du har på utresan ifall du vill ändra existerande bokning (ej som separat bokning).
Man får inte flyga via olika tredje zoner på utresan och hemresan enligt SAS EuroBonus regler.
 

palmen

Moderator
Det enda som inte 'funkar' är LH F på NYC-FRA med tanke på när du bokar. Men det är ju bara att ta lägre kabinklass på det benet (C).

Som sagt, finns många alternativ och detta bör tillåtas enligt EB's regelverk.
Beror på hur utresan ser ut dock, ej byte och olika tredje zoner.
Den där routingen har risk för att trigga round the world också vilket mig veterligen inte är tillåtet.
 

nota bene

Medlem
Beror på hur utresan ser ut dock, ej byte och olika tredje zoner.
Den där routingen har risk för att trigga round the world också vilket mig veterligen inte är tillåtet.
Absolut beror det på hur routingen ser ut - dock ok här när vi nu vet att det är ICN (och ej SE asia). Frågetecken angående RTW eller ej - korsar aldrig ekvatorn i alla fall.
 

palmen

Moderator
Absolut beror det på hur routingen ser ut - dock ok här när vi nu vet att det är ICN (och ej SE asia). Frågetecken angående RTW eller ej - korsar aldrig ekvatorn i alla fall.
Flyga Asien till Europa via Nordamerika tror jag dock ingen fått igenom under normala omständigheter. Jag har dock fått det en gång på gamla USDM-tiden när de hade sabbat min bokning, fick flyga hem via USA då men det var nog ett undantag eller dålig geografikunskap från agenten.
 

Dr. Miles

Expert
Flyga Asien till Europa via Nordamerika tror jag dock ingen fått igenom under normala omständigheter.
Förr var det inte tillåtet att flyga Europa-Hawaii via Asien med SAS EuroBonus poäng men det verkar att vara OK nuförtiden, därför kan det vara så att SAS accepterar Europa-Asien via Nordamerika också.
 
Toppen