Senaste nytt

Finns fortfarande plan med gamla inredning på longhaul på SAS?

LN-RKP om jag uppfattat det rätt. SK926 6 nov IAD-CPH...
LN-RKP ska väl inte kallas för ett plan med den gamla inredningen (med undantag för Plus-delen), men det är ett plan med annorlunda inredning. Det som skiljer RKP från den gamla inredningen är att Business-stolarna är lie-flat, om än av den mer traditionella sorten.

Jag blev lite förvånad över att "reservmaskinen" redan nu är tursatt så långt in i hösten; då faller ju idén med att den ska vara just reservmaskin. Men troligen är någon ordinarie 330/340 inne på större check. Det brukar ju vara säsong för detta under höst/vintermånaderna.

LN-RKP ska väl inte kallas för ett plan med den gamla inredningen (med undantag för Plus-delen), men det är ett plan med annorlunda inredning. Det som skiljer RKP från den gamla inredningen är att Business-stolarna är lie-flat, om än av den mer traditionella sorten.

Jag blev lite förvånad över att "reservmaskinen" redan nu är tursatt så långt in i hösten; då faller ju idén med att den ska vara just reservmaskin. Men troligen är någon ordinarie 330/340 inne på större check. Det brukar ju vara säsong för detta under höst/vintermånaderna.

Äldst inredning har den, även om av annan typ. :)
Tycker lite det känns som den sämst bevarade hemligheten att det inte längre är en reservkärra...

Äldst inredning har den, även om av annan typ. :)
Tycker lite det känns som den sämst bevarade hemligheten att det inte längre är en reservkärra...
Om de har andra plan på maintenance så är det ju fortfarande ett reservplan. Som jag förstått det sätts den in när andra plan är indisponibla av olika orsaker

Har grävt lite i detta och tydligen används den flitigt i oktober och november för att klara merbelastning kring skolloven. Samma kommer ske i december kring jul och nyår. Snarare en kapacitetshöjare än reserv, men låt oss inte hänga upp oss på terminologi. :)

Faktum kvarstår att det är en skitkärra jämfört med upprustade kabinerna, speciellt i C. :)
Ökar sas frekvensen på longhaul under höst och jullov? Det var mer än jag viste.

Toppen