Senaste nytt

Finns det någon deadline att höra av sig till SAS när man har fått negativ tid mellan flyg?

Jag har fått negativ tid i Frankfurt mellan 2 flyg, jag kommer dit på eftermiddagen, men mitt flyg ifrån Frankfurt avgår redan på förmiddagen. Det är en 2-4-1 AMEX-voucherbokning och ingen har skickat något email för att informera mig om att jag behöver köpa en tidsmaskin. Min fråga är, finns det någon deadline då jag anses ha accepterat den nya resplanen om jag inte ringer in till SAS och bokar om innan dess? Eller kan jag lugnt och tryggt luta mig tillbaka och vänta på att det ska släppas bättre flyg att välja mellan och händer inte det så har jag en full återbetalning (inkl Star Alliance-avgiften på 450 SEK) att se fram emot?
 

palmen

Moderator
Jag har fått negativ tid i Frankfurt mellan 2 flyg, jag kommer dit på eftermiddagen, men mitt flyg ifrån Frankfurt avgår redan på förmiddagen. Det är en 2-4-1 AMEX-voucherbokning och ingen har skickat något email för att informera mig om att jag behöver köpa en tidsmaskin. Min fråga är, finns det någon deadline då jag anses ha accepterat den nya resplanen om jag inte ringer in till SAS och bokar om innan dess? Eller kan jag lugnt och tryggt luta mig tillbaka och vänta på att det ska släppas bättre flyg att välja mellan och händer inte det så har jag en full återbetalning (inkl Star Alliance-avgiften på 450 SEK) att se fram emot?
Generellt har du 15 dagar på dig från ändringen gjordes. Att du har bokats om på en omöjlig resa kan nog ge dig lite spelrum men skulle inte räkna med det.
SAS har säkerligen loggar på om du tittat bokningen om det nu skulle dras till sin spets. Jag hade personligen inte väntat utan försökt lösa nu. Finns ju en risk att du får ringa 20 gånger innan du får prata med någon som förstår problemet och sen kanske inte kan boka ändå.

Jag gissar på att det är ett annat bolag än sas som bokat om en flight. Då är det de bolaget som är skyldiga att lösa flighter och inte SAS om man tittar 261/2004.
 
Toppen