LarsCph
Medlem
Jeg har været på min første rejse med Finnair oversøisk - Helsinki-Seattle retur i business class.
Rejsen ud i mandags var meget fin, med helt normal servering fra valg i menukort med 3 hovedretter at vælge imellem som så kunne kombineres med 3 side dishes. Valg mellem ret med oksekød, laks eller wok-grøntsager. Meget fin flyvning syntes jeg på trods af helt fyldt business kabine, god service og selv om deres gamle business class ser lidt slidt ud så syntes jeg at der er rigtig god komfort både når man sidder og ligger. Transit i Helsinki er markant mere afslappet end Heathrow.
På hjemturen var det anerledes. Der var ikke noget menukort overhovedet. Man blev præsenteret for muligheden at vælge kylling eller vegetar ret. Da serveringen nåede til mig på række 4 var der ikke mere kylling. Jeg spurgte ind til om det virkelig kunne passe, men ja det kunne det. Vegetar retten var en slags "bøf" af ris eller lignende, faktisk OK i konsistens, på tomatsovs. Det smagte kraftigt af tomat og salt og det var det - jeg spiste det ikke. Undskyldningen var at der på grund af Covid var mindre servering end normalt - det lød bare underligt eftersom der var fuld servering den anden vej, og i øvrigt så må det vel være muligt at finde en steak i USA tænker jeg? Efter lidt tid kom crew så forbi igen, nu havde de fundet en ekstra kyllingeret - det var jo faktisk god service. Desværre var kyllingen nok noget af det tørreste kyllingefilet jeg nogen sinde har spist, men det kunne dog spises til forskel fra første ret som virkelig ikke smagte godt. Rejen til venstre er forretten - dem fik jeg så to af for det var også den jeg fik til vegetarretten. Og salaten er de skivede grøntsager øverst til venstre.
Jeg tror - og håber - stadig at noget var gået galt med cateringen fra Seattle og at det ikke er sædvanlig standard. Dog insisterede crew på da jeg spurgte, at det var den servering der skulle være fra Seattle. Er der nogen der har fløjet den rute som har fået samme forplejning?
Rejsen ud i mandags var meget fin, med helt normal servering fra valg i menukort med 3 hovedretter at vælge imellem som så kunne kombineres med 3 side dishes. Valg mellem ret med oksekød, laks eller wok-grøntsager. Meget fin flyvning syntes jeg på trods af helt fyldt business kabine, god service og selv om deres gamle business class ser lidt slidt ud så syntes jeg at der er rigtig god komfort både når man sidder og ligger. Transit i Helsinki er markant mere afslappet end Heathrow.
På hjemturen var det anerledes. Der var ikke noget menukort overhovedet. Man blev præsenteret for muligheden at vælge kylling eller vegetar ret. Da serveringen nåede til mig på række 4 var der ikke mere kylling. Jeg spurgte ind til om det virkelig kunne passe, men ja det kunne det. Vegetar retten var en slags "bøf" af ris eller lignende, faktisk OK i konsistens, på tomatsovs. Det smagte kraftigt af tomat og salt og det var det - jeg spiste det ikke. Undskyldningen var at der på grund af Covid var mindre servering end normalt - det lød bare underligt eftersom der var fuld servering den anden vej, og i øvrigt så må det vel være muligt at finde en steak i USA tænker jeg? Efter lidt tid kom crew så forbi igen, nu havde de fundet en ekstra kyllingeret - det var jo faktisk god service. Desværre var kyllingen nok noget af det tørreste kyllingefilet jeg nogen sinde har spist, men det kunne dog spises til forskel fra første ret som virkelig ikke smagte godt. Rejen til venstre er forretten - dem fik jeg så to af for det var også den jeg fik til vegetarretten. Og salaten er de skivede grøntsager øverst til venstre.
Jeg tror - og håber - stadig at noget var gået galt med cateringen fra Seattle og at det ikke er sædvanlig standard. Dog insisterede crew på da jeg spurgte, at det var den servering der skulle være fra Seattle. Er der nogen der har fløjet den rute som har fået samme forplejning?