Senaste nytt

Finnair light - BAEC silver bagage

Nicko

Ny medlem
Hej!
Åker med Finnair i november och har bokat economy light. Är BAEC Silver och undrar om någon vet om jag får checka in mitt bagage? Har hört att det ska gå men är lite osäker.
 

Dr. Miles

Expert
Hej!
Åker med Finnair i november och har bokat economy light. Är BAEC Silver och undrar om någon vet om jag får checka in mitt bagage? Har hört att det ska gå men är lite osäker.
Svaret finns här.

https://www.finnair.com/se/se/information-services/baggage/checked-baggage

Finnair skrev:
EXTRA BAGAGE TILLÅTS FÖR FINNAIR PLUS- OCH ONEWORLD-MEDLEMMAR

Finnair Plus Platinum-, Gold- och Silver-medlemmar samt oneworld Emerald- och Sapphire-medlemmar får ta med ytterligare en väska på flyg som marknadsförs av oneworld och trafikeras av Finnair.

Dessutom får Finnair Plus Gold- och Platinum-medlemmar ta med en uppsättning golf-, skid- eller dykutrustning på flyg som trafikeras och marknadsförs av Finnair.
 

Direktorn

Medlem
Hej!
Åker med Finnair i november och har bokat economy light. Är BAEC Silver och undrar om någon vet om jag får checka in mitt bagage? Har hört att det ska gå men är lite osäker.

Har testat detta sommaren 2015 då Finnair light nyss lanserats. Var osäker som dig men hittade info att OW Sapphire får checka in ett bagage. Fungerade utmärkt och även jag var BA Silver.
 

Nicko

Ny medlem
Jätte bra! Ska nämligen göra en TP resa med Qatar från HEL. Ringde och kollade med Finnair tidigare idag men dem kunde inte svara på frågan.
Tack för snabbt svar.
 

Swissbob

Medlem
https://finnair.secure.force.com/KE/AYKE_FAQ_Search?ut=customer_site&lang=sv&country=se&sitelang=se#
VANLIGA FRÅGOR
SÖK VANLIGA FRÅGOR
BOKNING
Får jag ta med en väska utan extra kostnad när jag reser med en Light-biljett som Finnair Plus Platinum/Gold/Silver-medlem?



Ja, Finnair Plus Platinum-, Gold- och Silver-medlemmar och oneworld Emerald- och Sapphire-medlemmar kan alltid ta med minst ett incheckat bagage. Dessutom får Finnair Plus Gold- och Platinum-medlemmar ta med en uppsättning golf-, skid- eller dykutrustning på flyg som trafikeras och marknadsförs av Finnair





Saxat från Finnairs Hemsida :)
 
Toppen