Senaste nytt

Finnair installerar fully flat stolar på alla långdistansflygplan i business class

Väcker liv i denna tråd, har sökt på forumet, men ej hittat om alla AYs A340 har nya C stolar. Kommer förmodligen att åka AY till BKK i början av augusti. Om det ä den gamla är det "katastrof"? Sover gott i SAS C stolar.

Beror på vad du är van vid. Om du är van vid fully-flat kommer du bli lite grinig över att det är lite enkelt att ibland glida ned i stolen. Jag är 183 och försöker numera enbart flyga fully-flat då jag också tycker det känns mindre trångt när man ska sova.

Beror på vad du är van vid. Om du är van vid fully-flat kommer du bli lite grinig över att det är lite enkelt att ibland glida ned i stolen. Jag är 183 och försöker numera enbart flyga fully-flat då jag också tycker det känns mindre trångt när man ska sova.

Även jag är 183 cm, sover gott i de flesta C stolar. På TG tycker jag att det var lite problem i deras C stolar på de maskiner som flög på ARN och CPH.

Väcker liv i denna tråd, har sökt på forumet, men ej hittat om alla AYs A340 har nya C stolar. Kommer förmodligen att åka AY till BKK i början av augusti. Om det ä den gamla är det "katastrof"? Sover gott i SAS C stolar.
AY kör nu en av sina gamla "French Queens" på BKK fram tills vintersäsongen börjar i november, då man utökar till två avgångar/dag.
Det är lite olika uppfattningar om det är katastrof eller inte, så svårt att svara på för annan. Själv vill jag ha full flats på nattflyg alla dar i veckan. Returen dagtid kan funka med de gamla, men man blir snabbt bortskämd med all plats man får, speciellt i jämna A-stolarna.
Som det ser ut just nu kommer tidiga avgången därefter att bli med ett full flat-plan, sena med gamla 340.
Så du kan nog bara hålla tummarna för ett equipment change, brukar dock vara sällsynt på BKK...

Toppen