Willy Storm
Medlem
Yeees, det får bli ett sådant. Diners har absolut sina fördelar
..
Berätta mer - den enda jag känner till som skulle kunna vara användbar är att man får ett loungebesök per 10kkr man spenderar.Diners har absolut sina fördelar
Berätta mer - den enda jag känner till som skulle kunna vara användbar är att man får ett loungebesök per 10kkr man spenderar.
Utöver Amex Elite är det enda kortet som ger 20p/100:-. Korten har en enorm prisskillnad 525:- (0:- för EBG+) för Diners mot 4000:- för Amex.Berätta mer - den enda jag känner till som skulle kunna vara användbar är att man får ett loungebesök per 10kkr man spenderar.
Det har blivit bättre sedan de släpte "Mitt Kort", enligt samma lösning som SEB har för övriga kort.Det tar en vecka innan transaktionerna syns online (en månad om man väntar på pappersfakturan)
Att det inte går att se hur många loungebesök jag har samlat in, förbrukat eller har kvar. Inte heller när du nyttjar Dinerskortet i en lounge kan de se saldo eller om besöket är ett fri- eller betalbesök. Mycket märkligt då loungeåtkomst är främsta argument för Diners,Vad har jag glömt?![]()
Utöver Amex Elite är det enda kortet som ger 20p/100:-. Korten har en enorm prisskillnad 525:- (0:- för EBG+) för Diners mot 4000:- för Amex.
Nu var ju inte frågan vilka nackdelar som fanns, utan vilka som var fördelarna.Fast det går i princip inte att använda utanför IKEA och man får inga 2-4-1-vouchers... Jag har inte använt mitt Diners på 4 år tror jag.
Hur misslyckas du?Fast det går i princip inte att använda utanför IKEA och man får inga 2-4-1-vouchers... Jag har inte använt mitt Diners på 4 år tror jag.
Att ha Diners är lite som att vara med i ett avsnitt av Historieätarna (eller Dallas); en blandning mellan 70- och 90-talet.
Galet lätt att känna sig som JR när man stegar in på Konsum, och man kan således plocka många "historiepoäng" med Diners:
- Snyggt "old school" kort som bara fungerar på 1 av 1000 ställen - vilket ger en känsla av total exklusivitet
- Magnetremsa - även här historiepoäng
- Dyrt - utan guld-/diamantstatus (det var dyrt förr också)
- Omständig fakturahantering - finns ingen e-faktura (det fanns det inte förr heller)
- Det tar en vecka innan transaktionerna syns online (en månad om man väntar på pappersfakturan)
Vad har jag glömt?![]()