Senaste nytt

Finnair business till Nordamerika jämfört med SAS

Det är ett tag sedan men jag gjorde en jämförelse 2023 mellan Finnair och SAS just på nordamerika-rutt.

Finnair lämnar "walkover" i flera av grenarna och även om SAS inte är fantastiskt så tycker jag det är det bättre alternativet.
Finnairs nya stol är helt värdelös att sitta i plus att det är så sjukt snålt med allting på Finnair. (Det kan ju ha blivit något bättre på sista tiden, så det får andra rapportera om).

Sedan är jag för att testa nytt, så om det inte är en YOLO-resa där allt måste vara perfekt och du känner att du måste få ut max av dina MR poäng, så kan det ju vara kul att välja Finnair bara för att testa. En del kallar det världens mest väldesignade low cost carrier så vet du ungefär var förväntningen ska ligga.

Finns väl fler vägar att välja mellan när du har växlat til avioser? Eller är Finnair billigaste alternativet?

Billigaste jag har hittat iallafall. Och det finns garanterad 2 platser på varje flyg. Har du några andra förslag med bolag som har bra BC till Nordamerika?
Tyvärr inte, jag har ingen erfarenhet av avios ännu. Men är även intresserad för egen del då jag börjat få ihop tillräckligt med MR.

Toppen