Senaste nytt

Finnair business - på American Airlines ticket

TLC

Medlem
Jeg overvejer at tage Finnair ARN-US hertil sommer (som back-up for SAS).
Hvis jeg booker på AY-nummer og AY stock er billetprisen non-refundable og jeg får "Kun" Business light"

Jeg kan dog også booke på AA-nummer og AA stock til samme pris. Fordelen er, at hvis jeg aflyser kan jeg få en flight credit på hele beløbet der er gyldig i et år. Men, er der nogen erfaring ift om den bliver booket ind på AY Business light conditions, eller en "normal" business Classic, i.e. inkl. Fasttrack, baggage og lounge?
 

TLC

Medlem
Jag har gjort denna manöver flera gånger i år, just för att dra nytta av flexibel AA-stock. Då har det inte blivit någon "business light", utan helt enligt de villkor som visas hos AA när man bokar.
@fcx - mange tak!
Sorry - to yderligere spørgsmål:
1. Har du haft behov for at afbestille og dermed fået flight credit?
2. Selvom du rejste med FInnair havde du stadig checked bags, FT and lounge? Jeg ved godt at Finnair charges for pre-seating.
 

fcx

Medlem
@fcx - mange tak!
Sorry - to yderligere spørgsmål:
1. Har du haft behov for at afbestille og dermed fået flight credit?
2. Selvom du rejste med FInnair havde du stadig checked bags, FT and lounge? Jeg ved godt at Finnair charges for pre-seating.

Jag har inte avbokat, men jag har bokat om. Det kostade inget extra.

Allt ingick förutom seating, det gick inte ens att ordna seating om man betalar. Har haft detta problem jämt när det är codeshare på Finnair, tror det är ett fel på hemsidan snarare än att det inte ingår i biljetten.
 
Toppen