Senaste nytt

Finnair Business class inom Europa

Dessa bilder/beskrivningar får mig att sukta efter längtan till nästa croissant á la GOT–CPH... Finns det verkligen inget godare Finland har att bjuda på?

Dessa bilder/beskrivningar får mig att sukta efter längtan till nästa croissant á la GOT–CPH... Finns det verkligen inget godare Finland har att bjuda på?
Jodå - dessa rätter är ju inte finska för det första. Synd om du inte fått smaka på färska karjalan piirakka (karelska piroger) med tunt krispigt skal med smör, eller musta makkara med lingonsylt, det är finskt och gott :D
Leverlåda är också finskt och gott men jag är osäker på om just det passar till flygresor...

Ostpajen m saltgurka var typiskt finsk enligt min finske bänkgranne.
F ö betyder makkara korv om jag minns rätt.
Korv med lingonsylt alltså.... säkert finskt, men kan det verkligen vara gott?? :confused:

Musta Makkara är en blodkorv, därav är den så gott som svart. Det är faktiskt ganska gott med lingonsylt.

Aha, ja då blir det ju lite som palt eller blodpudding, och gillar man sånt funkar det ju med lingonsylt.
Men det är kanske lite för speciellt för att kunna ha som flygmat.

Last edited:
Fick prova på HEL-CDG i C-klass. 2 rader och totalt 8 pax (dvs fullt). En riktigt bra frukost, god champagne och riktigt bra service med trevlig personal. God Champagne :)

Översteg helt klart förväntningarna

Toppen