Senaste nytt

Finnair Business class Göteborg-Bangkok

Själva produkten är bra och "nya" stolarna sköna. Inget fel på maten och hur den serveras men jag har så svårt med service och tycker inte alls om det mötande som jag fått under alla år på AY avgångar. Absolut det finns några jätte fina upplevelser men inte nåmga... Tyvärr.

Själva produkten är bra och "nya" stolarna sköna. Inget fel på maten och hur den serveras men jag har så svårt med service och tycker inte alls om det mötande som jag fått under alla år på AY avgångar. Absolut det finns några jätte fina upplevelser men inte nåmga... Tyvärr.

Nu har jag inte flugit Finnar på long-haul men inom Skandinavien har Blue1 enormt mycket att lära sig. T.ex. HEL-CPH så har personalen på Blue1 otroligt bråttom att sälja sina varor, och får mer buss-känslan. På AY verkar personalen ha mer tid, stannar gärna och växlar några ord med passagerarna och jag tycker servicen är bättre. Känner mig som en viktigare kund på AY med ingen status än som EBG kund.

Säkert ganska varierande och mycket tur hurdan personal man får.

Fick erbjudande om att uppgradera en kommande hemresa från Bangkok till Helsingfors till business för 350€.

Är det värt detta, gäller dagavgången 10:50.

Vet inte om detta är något standardiserat erbjudande eller om man är överbokade i turistklass och då kan "hoppas" på ombokning (har ingen brådska hem om det gäller 600€) eller tom. uppgradering? Det är två veckor till hemfärd.

Toppen