Senaste nytt

Finnair benefit/upgrade vouchers

Lollet

Medlem
Kan Finnair upgrade vouchers användas till någon annan än sig själv?

Lyckas inte hitta svaret på Finnairs sida. Läste någon tråd där någon påstod sig ha givit bort sina vouchers. Hur fungerar det isåfall i praktiken om en vän ska ge sina vouchers till mig? Kan han applicera dom direkt på min bokning?

Kan Finnair upgrade vouchers användas till någon annan än sig själv?

Lyckas inte hitta svaret på Finnairs sida. Läste någon tråd där någon påstod sig ha givit bort sina vouchers. Hur fungerar det isåfall i praktiken om en vän ska ge sina vouchers till mig? Kan han applicera dom direkt på min bokning?
Ja, till vem som helst, men du måste hantera uppgraderingen. Du kan inte överföra vouchern till nån annans konto.

Även poängresor i ekonomi går att uppa med vouxhern

Det gick väldigt smidigt för kompisen att uppgradera min resa online utan att blanda in kundservice.

Någon som har koll på vilka bagageregler som gäller när man uppgraderat en eco light till business med kupongen?
Jag tyckte mig läsa att det skulle ingå incheckat bagage på hela sträckan ARN-HEL-HKG, även om jag bara uppgraderat HEL-HKG. Men när jag kollar bokningen ser det ut som att det bara ingår incheckat på HEL-HKG

Hur fungerar det om man bokar en resa via AA/BA där en av flighterna över Atlanten utförs av Finnair, kommer man kunna nyttja sina upgrade vouchers där, eller krävs det att det är bokat på Finnair ticket?

Edit: Hittade nu detta i T&C, men kan man då ringa customer support och lägga in begäran om uppgradering med vouchers om det är på AA/BA stock?
  • Upgrades are only available for scheduled Finnair flights (AY code on the ticket and the flight is operated by Finnair). The upgrade can be redeemed online or through the Finnair App, if the ticket number starts with 105.
Jag antar att 105 är Finnair ticket stock

Toppen