Senaste nytt

Finnair - Avios

Min fru får in en del Avios genom att bo på Scandic men är en bit kvar tills vi kan köpa någon vettiga resa, går det att köpa en flygresa även om man inte flugit med Finnair någon gång och bara har Avios poängen?
Finns det några hack man kan göra för att öka intjäningen av Avios förutom att flyga typ som att teckna Fortum el-avtal för Sas-eurbonus poäng? Som inte är för kostsamma.
Har dom någon liknande som Amex 2 för 1 som finns för Sas eurobonus?
Tolkar jag poäng tabellen rätt att det kostar 60,000 poäng för att flyga till tex Seoul tur och retur?

Tack på förhand.
Vill du ha ett kreditkort så har du bara Amex Platinum här i Sverige. Där får du MR-poäng som du kan växla till Avios.

Beror helt och hållet vad du vill åt.
Jag har Finnair som mitt primära bolag för att ta mig till Thailand och använda våra avios. Jag har inget kreditkort som jag får in poäng utan använder hotellen och kampanjer till att få avois.
Samlar primärt poäng hos Sas Eurobonus, men får in lite Avios via Scandic också men går rätt segt så undrade mest om det fanns något sätt att boosta Aviosarna lite tex genom el-avtal eller dylikt för att få ihop till en vettig resa lite snabbare.

Samlar primärt poäng hos Sas Eurobonus, men får in lite Avios via Scandic också men går rätt segt så undrade mest om det fanns något sätt att boosta Aviosarna lite tex genom el-avtal eller dylikt för att få ihop till en vettig resa lite snabbare.
Då är det Amex eller köpa avios, om du inte flyger som gäller. Ibland tycker jag det är enklare att finna resor till Asien med Finnair och speciellt nu när man kan flytta över aviosen mellan programmen ex BA & Qatar. Inte alltid på Finnair business men ofta premium economi.

Min fru får in en del Avios genom att bo på Scandic men är en bit kvar tills vi kan köpa någon vettiga resa, går det att köpa en flygresa även om man inte flugit med Finnair någon gång och bara har Avios poängen?
Finns det några hack man kan göra för att öka intjäningen av Avios förutom att flyga typ som att teckna Fortum el-avtal för Sas-eurbonus poäng? Som inte är för kostsamma.
Har dom någon liknande som Amex 2 för 1 som finns för Sas eurobonus?
Tolkar jag poäng tabellen rätt att det kostar 60,000 poäng för att flyga till tex Seoul tur och retur?

Tack på förhand.

Vill du ha ett kreditkort så har du bara Amex Platinum här i Sverige. Där får du MR-poäng som du kan växla till Avios.

Inget kreditkort - men även Revolut finns för att tjäna Avios.

Amex Platinum med Points Plus och utländsk spend är dock utmärkt!

Toppen