Den kändes som en jätte bredvid en SAS CRJ900Den beflög visst AY667/668 idag enligt flightradar. Är just i detta ögonblick över Småland. Har dock ingen aning om varför AY satte in detta plan idag just till Köpenhamn.
Finnair flyr ekstra frakt innimellom på ruteflyg HEL-BRU-HEL med A340, men i dette tilfellet kan det være så enkelt som det er hos f.eks SAS innimellom: man må sette inn longhaul-flyg fordi reservene/andre flyg er ute av drift.
Står det något datum när trafiken kommer igång?Tänkte skapa en ny tråd, men kanske jag kan fortsätta denna. Enligt finska lentoposti (flygpost) nätsidan så börjar Finnair flyga med A340 till London 3 dagar i veckan pga cargo orsaker. Måste väl vara cargo från/till Asien som går bra?
Finnair tuo Airbus A340 -laajarunkokoneen Lontoon reitilleen - rahtikapasiteetti kasvaa | lentoposti.fi
Från 25 oktoberStår det något datum när trafiken kommer igång?
Din analys av Cargo från Asien är nog klockren. Maskinen blir väl borta ca 7 timmar tur och retur till LHR.