Senaste nytt

Finnair öppnar fyra nya linjer sommaren 2016 - inkl Billund och Svalbard

Var det en sådan hemsk flygning misstänker jag att kabinpersonalen också satt fastspända under den korta flygningen, och inte kunde servera iaf. Avståndet mellan flygplatserna är 63miles vilket är runt 10 mil. De gånger jag har flugit rutten så har jag fått en Fazer bit när jag klivit på och sedan har vi i princip gått ner för landning. Har dock inte haft någon mardrömsflygning

Det var seatbeltsign on hele vegen, ja, selvfølgelig ;) Hadde det ikke vært det hadde folk havnet i taket, minst... good grief. Men poenget var at turen tok over 30 minutter, ikke 10.
 
Jag vet att jag börjar framstå som en Finnair-försvarare, men det är inte meningen. Men jag tycker flygtiderna är genialiska! Tänk dig att du är en asiat som kommer till Finland på sommaren för att du vill uppleva det smått magiska med den nattlösa natten. Och så får du dessutom uppleva den från ett flygplan! Är du nyss ankommen så säger din inre klocka att det är morgon, dvs no problem.

Finnair kan använda sig av en kärra som normalt sett är på backen över natten. Sådana kärror tjänar inga pengar.

Jag skulle se Svalbard som en marknadsföringsrutt för att fylla planen från Asien, precis som jag i någon annan tråd tidigare sagt att SAS borde använda de fantastiskt vackra norska och övriga nordiska destinationerna i sin marknadsföring. Om Svalbard inte gör förlust och hämtar mer passagerare till Asien-flygen så har det väl varit en lönsam grej?

För övrigt gör Finnair tydligen något rätt. Idag var både morgonflyget till Köpenhamn och kvällsflyget från Köpenhamn smockfulla och då snackar vi A320 och 321 dvs inte några småplan.
 
Jag vet att jag börjar framstå som en Finnair-försvarare, men det är inte meningen. Men jag tycker flygtiderna är genialiska! Tänk dig att du är en asiat som kommer till Finland på sommaren för att du vill uppleva det smått magiska med den nattlösa natten. Och så får du dessutom uppleva den från ett flygplan! Är du nyss ankommen så säger din inre klocka att det är morgon, dvs no problem.

Finnair kan använda sig av en kärra som normalt sett är på backen över natten. Sådana kärror tjänar inga pengar.

Jag skulle se Svalbard som en marknadsföringsrutt för att fylla planen från Asien, precis som jag i någon annan tråd tidigare sagt att SAS borde använda de fantastiskt vackra norska och övriga nordiska destinationerna i sin marknadsföring. Om Svalbard inte gör förlust och hämtar mer passagerare till Asien-flygen så har det väl varit en lönsam grej?

För övrigt gör Finnair tydligen något rätt. Idag var både morgonflyget till Köpenhamn och kvällsflyget från Köpenhamn smockfulla och då snackar vi A320 och 321 dvs inte några småplan.

Du, det er da like mange dager uten sol som det er netter med sol ;) Ikke midnattsol året rundt :p

Det er stort sett svært ofte stappfulle fly mellom hovedstadene :)
 
Toppen